בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

התאונה בכביש 1: נהג האוטובוס נעצר בחשד לגרימת מוות ברשלנות

חקירה ראשונית של התאונה בכביש 1 העלתה כי דעתו של הנהג, חיים ביטון, הוסחה כאשר התנגש במשאית שעמדה בצד הדרך. ביטון חשוד גם בשיבוש הליכי חקירה כיוון שזמן קצר אחרי התאונה הוציא את דיסקית הרישום ממכשיר הטכנוגרף המתעד את מהלך הנסיעה של האוטובוס

36תגובות
אנשי זק"א בזירת התאונה, אתמול בכביש 1
גיל כהן מגן

נהג האוטובוס שהיה מעורב בתאונה הקטלנית אתמול בכביש 1 נעצר הבוקר (שני) בחשד לגרימת מוות ברשלנות. מהמשטרה נמסר כי מחקירה ראשונית של נסיבות התאונה עולה כי דעתו של הנהג הוסחה. 

בית המשפט לתעבורה בירושלים האריך ביומיים את מעצרו של הנהג, חיים ביטון. במהלך הדיון אמר נציג המשטרה, משה כהן, כי ביטון חשוד גם בשיבוש הליכי חקירה, מאחר וזמן קצר לאחר התאונה הוציא את דיסקית הרישום ממכשיר הטכוגרף המתעד את מהלך הנסיעה של האוטובוס.

שישה בני אדם נהרגו בתאונת הדרכים שאירעה אתמול בערב בין קו 402 של חברת אגד לבין משאית מנוף. 12 נוספים נפצעו, בהם אחד במצב קשה והיתר במצב קל. ההרוגים הם יעקב חשין בן 27, אהרון מרדכי כהן בן 18, לאה מלמוד בת 50, חנה פרנקל בת 23 וישראל וינברג בן 26, כולם תושבי ירושלים, ולוי יצחק אמדדי, בן 17, מהמושבה יבנאל. 

עוד עלה בדיון כי ביטון היה מעורב בתאונת דרכים דומה בשנת 2013. גם אז הוא נסע באותו קו (402) והתנגש עם אוטובוס במשאית, כמה קילומטרים ממקום התאונה אמש. בתאונה ב-2013 נפצעו 18 בני אדם באורח קל. המשטרה הודיעה הבוקר כי צוות חקירה מיוחד של בוחנים וחוקרים הוקם לבדיקת נסיבות האירוע, בהנחיית ראש אגף התנועה, ניצב ירון בארי.

נהג האוטובוס חיים ביטון בעת הארכת מעצרו, היום
אמיל סלמן

השופט נאיל מהנא כתב בהחלטתו: "בהתאם לתיק החקירה המונח בפני עולה כי קיימות פעולות חקירה ופעולות נוספות שלא ניתן לבצען כאשר המשיב נמצא חופשי. המדובר הוא בתאונת דרכים קטלנית אשר מקימה חזקת מסוכנות והמסוכנות אף מתגברת לאור התוצאה הטרגית וכאשר בעברו של המשיב תאונת דרכים שארעה בשנת 2013 שלמרבה המזל לא נגמרה בתוצאה דומה. יחד עם זאת, די בתקופה קצרה יותר כדי לצמצם את הפגיעה בחירותו של המשיב לצד מתן אפשרות לגופי החקירה לבצע את מלאכתם ללא שיבוש".

מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי נהג המשאית נאלץ לעצור בשול הדרך עקב תקלה, ככל הנראה נזילת שמן. זמן קצר לאחר מכן סטה האוטובוס שהגיע מכיוון ירושלים מנתיבו והתנגש במשאית בצדו הימני, אז נגרמה התאונה. מיד לאחר האירוע נחקרו שני הנהגים שהיו מעורבים בה, ולפי המשטרה לאחר מכן הוחלט לעצור את נהג האוטובוס להמשך חקירה בגין גרימת מוות ברשלנות. 

"לצערנו אנו נתקלים בתאונות קטלניות רבות בהן מעורב הגורם האנושי - התנהגות לא אחראית של נהג במהלך הנהיגה אשר מובילה לאיבוד חיי אדם", נמסר מהמשטרה. "כל היסח דעת במהלך נהיגה, כגון שימוש בסלולר או כל עיסוק אחר, מהווה סכנת חיים של ממש".

המשטרה הזכירה כי על ציבור הנהגים להבין את המסוכנות שיש בעצירה בשול הדרך. "ככלל, אין לעצור בשול אלא בנקודות עצירה ומתחים מוסדרים", אמרו. "אם וכאשר נהג נתקל בתקלה ברכב, עליו לעצור בשול במרחק מקסימלי מנתיב הנסיעה, לנקוט בסימני אזהרה, להתקשר למוקד 100 וניידת תגיד לסייע לו. על הנהג והנוסעים לעבור אל מעבר למעקה הבטיחות".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו