בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בכירים באגד ייחקרו במשטרה בעקבות תאונת האוטובוס הקטלנית

בחקירה ייבדק אם הבכירים בחברה ידעו על עבירות התנועה הקודמות של נהג האוטובוס, חיים ביטון. ראש אגף התנועה במשטרה אמר בדיון בכנסת כי להערכת המשטרה ביטון נושא באחריות לתאונה

4תגובות
זירת התאונה בכביש 1, שלשום
גיל כהן מגן

בכירים באגד צפויים להיחקר תחת אזהרה במשטרה בעקבות תאונת האוטובוס שארעה שלשום (ראשון), ובה נהרגו שישה אזרחים. "ישנה החלטה ברורה שגם בעלי חברות ההסעה ומנהלים יהיו חלק מחקירות ולקיחת האחריות, וכך ננהג גם במקרה הזה", אמרו גורמים במשטרה. בחקירה תבדוק המשטרה אם הבכירים בחברה ידעו על עבירות התנועה הקודמות של נהג האוטובוס, חיים ביטון, ועל התלונות שהוגשו נגדו — ולא דאגו להורידו מהכביש.

היום הגיע ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי, לדיון בוועדת הכלכלה בכנסת אודות המאבק בתאונות הדרכים. בארי עדכן את חברי הוועדה אודות ההתפתחויות בחקירה, ואמר כי במשטרה מאמינים שביטון נושא באחריות לתאונה.

לפי גרסתו של נהג המשאית שבה התנגש האוטובוס, הוא עצר בשול הימני של כביש 1 כיוון שהיתה ברכבו נזילת שמן. ממצאי החקירה מאשרים את גרסתו, וקובעים שארבע דקות לאחר שעצר בצד הדרך התנגש בו האוטובוס. לעומתו, גרסתו של ביטון, שנעצר לחקירה, לא עומדת במבחן המציאות. "בזמן שהגופות מוטלות הנהג עשה מספר פעולות בטכוגרף שאנחנו בודקים את המשמעות שלהן", אמר ניצב בארי.

עדיין לא ברורות הנסיבות שגרמו לביטון לסטות ממסלולו. מכשיר הטלפון הסלולרי שלו נשלח לבדיקות מעבדה כדי לקבוע האם עשה שימוש בנייד בזמן נהיגה. החוקרים מאמינים כי ביטון ניסה לשבש את החקירה כאשר התעסק בטכנוגרף, ככל הנראה כדי להעלים נתונים הקשורים לנסיעה שבה התרחשה התאונה.

נהג האוטובוס חיים ביטון מובא להארכת מעצר, אתמול
אמיל סלמן

"חלק גדול מהנוסעים ישבו מצד שמאל. למזלנו ולמזלם", תיאר בארי את רצף האירועים. "האוטובוס, מסיבה לא ברורה שקשורה לגורם האנושי, סוטה. הוא סוטה עוד הרבה לפני שהגיע למשאית. נוסע בעצמו על השוליים. דופן ימין שלו משתפשפת בחוזקה בפינה שמאלית של המשאית. אני חייב להגיד שהמקום נראה הרבה יותר כמו זירת פיגוע מאשר כמו זירת תאונות דרכים", לדבריו.

אתמול, במהלך הדיון להארכת מעצרו, עלה כי ביטון היה מעורב בתאונת דרכים דומה בשנת 2013. גם אז הוא נסע באותו קו (402) והתנגש עם אוטובוס במשאית, כמה קילומטרים ממקום התאונה אמש. בתאונה ב-2013 נפצעו 18 בני אדם באורח קל.

שישה בני אדם נהרגו בתאונת הדרכים שאירעה בין קו 402 של חברת אגד לבין משאית מנוף. 12 נוספים נפצעו, בהם אחד במצב קשה והיתר במצב קל.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו