בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נדחה בעליון ערעורו של נהג האוטובוס שהורשע בהריגת 24 סוכני נסיעות מרוסיה ב-2008

אדוארד גלפונד הסיע 49 סוכנים מעובדה לאילת ואיבד שליטה בזמן עקיפה. הוא ערער על הרשעתו ועל עונש המאסר בן 8 השנים שנגזר עליו, וטען כי ליקויים בכביש שהיו ידועים למשטרה תרמו לתאונה

5תגובות

בית המשפט העליון דחה הבוקר (רביעי) את ערעורו של אדוארד גלפונד, נהג האוטובוס שהורשע בהריגה, חבלה חמורה ופציעה בעקבות תאונת האוטובוס בה נהרגו 24 נוסעים שהסיע ב-2008 בדרכם לאילת. התאונה ארעה כשגלפונד הסיע 49 סוכני נסיעות שהגיעו מרוסיה משדה התעופה עובדה לאילת, ניסה לעקוף אוטובוס אחר ואיבד שליטה על האוטובוס, שהידרדר אל עבר תהום.

בספטמבר 2013 הורשע הנהג בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בעבירות שיוחסו לו, ונגזרו עליו שמונה שנות מאסר בפועל. גלפונד ערער על הרשעתו ועל חומרת העונש באמצעות עורכי דינו, שמעון מזרחי ועדי כהן. במסגרת הערעור טען גלפונד כי הוא נהג כפי שהיה נוהג "נהג מן היישוב", ועל כן יש לזכותו מן העבירות שבהן הורשע. עוד נטען כי המשטרה ידעה כי קיימים ליקויים חמורים בכביש 12, ואלה תרמו תרומה מכרעת לקרות התאונה.

אדוארד גלפונד, בביהמ"ש בכפר סבא ב-2008
איציק בן מלכי

מנגד המדינה טענה כי קו ההגנה של גלפונד מתאפיין בריבוי גרסאות שאינן מתכנסות לכדי הסבר סדור ועקבי להתרחשות התאונה. בנוסף ביקשה הפרקליטות להחמיר את העונש. השופט עוזי פוגלמן קבע כי גלפונד נהג ב"רשלנות רבתי" ונימק זאת בפסק הדין כשתיאר את התנהלותו במהלך התאונה. "המערער, בעודו נוהג באוטובוס מלא בנוסעים ובכבודה, יצא לעקיפת אוטובוס אחר כשהוא נוהג בכביש חד מסלולי ודו סטרי (נתיב נסיעה לכל כיוון), ללא הפרדה פיזית ביניהם. תוואי הכביש הוא הררי. הכביש הוא כביש מפותל, היורד בשיפוע משמעותי וגובל לעיתים בתהום עמוקה (כך גם באזור התאונה)", פירט פוגלמן. "בקטע הרלוונטי לתאונה עקומה חדה שמאלה, לאחריה ישורת קצרה ומיד לאחריה עקומה ימינה, שם אירעה התאונה. במהלך הנסיעה ערך המערער מספר ניסיונות לעקוף, האחרון שבהם הוא הניסיון המר שסופו בתאונה הקשה שהתרחשה. בסמוך לתאונה האיץ המערער בישורת למהירות גבוהה מהמהירות המותרת, וכזו שאינה הולמת את תנאי הדרך ואת טיב כלי הרכב המעורבים", הוסיף השופט.

בנוסף דחה פוגלמן את טענתו של גלפונד להתנהלות המשטרה והחברה הלאומית לדרכים באשר לטיפול בליקויים בכביש וכתב: "איני סבור כי העובדה שהמשטרה לא פנתה לחברה הלאומית לדרכים או פנתה אליה בצורה שאינה מתועדת בעניין תיקון פגמים שונים בכביש, היה בה כדי לשנות ממסקנתו המרשיעה של בית המשפט, על רקע כלל החומר הראייתי השולל את תרומתם של הליקויים הנטענים לתאונה, ומשהמערער והמומחים מטעמו טענו בנושא בהרחבה". הרכב השופטים, שכלל גם את השופטת דפנה ברק-ארז והשופט מני מזוז, מצאו לנכון שלא להתערב בעונש ולהותיר אותו על שמונה שנות מאסר בפועל.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו