בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נהג האוטובוס שהיה מעורב בתאונה הקטלנית בכביש 1 מואשם בגרימת מוות ברשלנות

לפי כתב האישום, חיים ביטון ירד לשוליים והבחין במשאית שעמדה שם רק 30 מטרים לפני שהתנגש בה. בתאונה בפברואר נהרגו שישה בני אדם

2תגובות
אנשי זק"א באוטובוס המעורב בתאונה בכביש 1, בפברואר
גיל כהן מגן

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר (רביעי) לבית משפט השלום לתעבורה בעיר כתב אישום ובקשת פסילה נגד חיים ביטון, נהג "אגד" בקו 402 שהיה מעורב בתאונה בכביש 1 בפברואר בה נהרגו שישה בני אדם וכמה נוספים נפצעו. ביטון מואשם בגרימת מוות ברשלנות ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום, ביטון נהג באוטובוס מירושלים לבני ברק, כאשר לפניו נסעו כלי רכב אחרים. על אף שהיה לו שדה ראיה גדול, הוא לא הבחין במשאית שעמדה בשולי הכביש והמשיך בנסיעתו. בשלב מסוים ראה הנהג כי הוא מתקרב אל כלי הרכב שלפניו וסטה לשוליים מבלי שהבחין במשאית. רק כאשר היה האוטובוס במרחק 30 מטרים מן המשאית החל ביטון לחזור אל הכביש - אך התנגש במשאית. 

לפי האישום, האוטובוס המשיך לנסוע גם אחרי ההתנגשות, בגלל המהירות הגבוהה בה נסע, תוך שחלקה האחורי של המשאית והמנוף שלה חדרו לצדו הימני של האוטובוס והרסו אותו. כתוצאה מכך נהרגו שישה נוסעים ותשעה נוספים נפגעו, בהם אחת באורח קשה. 

בדיון בבית המשפט לתעבורה בירושלים אחרי מעצרו של ביטון אמר נציג המשטרה בבית כי ביטון חשוד גם בשיבוש הליכי חקירה, מאחר וזמן קצר לאחר התאונה הוציא את דיסקית הרישום ממכשיר הטכוגרף המתעד את מהלך הנסיעה של האוטובוס. עוד עלה כי ביטון היה מעורב בתאונת דרכים דומה בשנת 2013. גם אז הוא נסע באותו קו והתנגש עם אוטובוס במשאית, כמה קילומטרים ממקום התאונה. בתאונה ב-2013 נפצעו 18 בני אדם באורח קל.

במארס, שבועיים אחרי התאונה, נחקרו באזהרה ארבעה בכירים בחברת אגד בחשד לגרימת מוות ברשלנות בעקבות התאונה. הבכירים נחשדו בכך שהיו חשופים לעבר התעבורתי של הנהג שכלל מעורבות בתאונות ונהיגה רשלנית, ולא מנעו את נסיעתו בכביש או נקטו נגדו צעדים משמעתיים. על פי החשד, הבכירים היו חשופים גם לתלונות מצד אזרחים על התנהלותו של הנהג ולא פעלו בנושא. הבכירים שנחקרו הם קצין בטיחות ירושלים, מנהל משאבי אנוש ירושלים, מנהל אזור ירושלים ומנהל משרד הביטוח של אגד. 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו