בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הרב אליצור מיצהר שקרא לפגוע בערבים יעמוד לדין בגין הסתה לאלימות

התיק בעניינו של אחד ממחברי ספרי תורת המלך הונח על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה לפני כשנתיים. במאמרי דעה שפרסם הוא שיבח מבצעי פשעי שנאה נגד פלסטינים

29תגובות

הרב יוסף אליצור מישיבת עוד יוסף חי בהתנחלות יצהר יעמוד לדין בגין הסתה לאלימות, אחרי חודשים של עיכוב. כתב האישום שהפרקליטות הגישה היום (שלישי) מתייחס למאמרי דעה שפרסם באתר "הקול היהודי" המזוהה עם הימין הקיצוני שבהם קרא לפעולות אלימות נגד ערבים.

אליצור, ב-2010
מוטי מילרוד

אליצור עובד כמורה ורב בישיבה ביצהר, והוא אחד ממחברי ספרי "תורת המלך" שדן בהלכות המלכות בישראל ובין היתר בהלכות הריגת גויים. כתב האישום מדגיש כי פרסום המאמרים ב"הקול היהודי" הוביל לתגובות אוהדות רבות, וכי התכנים עוד מצויים באתר. "לנאשם היתה יכולת לפעול להסרת התכנים אך הוא בחר שלא לעשות זאת, וזאת גם לאחר שנחקר באזהרה בחשד לכך שבתכנים אלה יש משום הפרה לכאורה של הדין הפלילי", נכתב.

כתב האישום הוגש בכפוף לשיקול דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שהתיק הונח על שולחנו לפחות כשנתיים. זאת לאחר שבסוף 2015 עתרו לבג"ץ המרכז הרפורמי לדת ומדינה ופורום תג מאיר בדרישה להעמיד את אליצור לדין. המדינה דחתה את תגובתה לעתירה כמה פעמים ולבסוף הודיעה על כוונתה להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע. אחרי ההודעה חלפו חודשים, שבמהלכם אליצור זומן לשימוע אך לא הגיב לזימון.

במאמר שפרסם בתחילת מאי 2013 כתב אליצור כי "ישנה תופעה ההולכת ומתרחבת של פעולות שעושים יהודים חמים כנגד האויב. אפשר לראות בכך מעשים נואשים של ציבור שנדחק לפינה, אבל מי שיתקרב יבחין כי מדובר בניצנים של ציבור הולך וגדל שלוקח אחריות על ביטחון היהודים". הוא הוסיף כי "הציבור הזה גם פועל פעולות בשטח האויב. הפעילויות הללו אינן נובעות מייאוש, הן מעשים ראשוניים של הרמת ראש על ידי ציבור חדש. במעשים הללו מתחילים להתבטא היהודים המפוכחים... המעשים הללו הם ניצנים ראשונים של אמון יהודי, ערבות הדדית, ודאגה לשלום היהודים בארץ ישראל ובעולם".

בסוף אותו חודש, כתב במאמר שכותרתו "אין 'לתפוס' את מבצעי תג מחיר" כי "הצד היהודי מוכרח להתקומם... כאשר מתייחסים בסלחנות מופלגת לאלימות של בני הניכר יוצרים ציבור הולך וגדל שמבין שהוא מוכרח לעשות מעשים כדי להתגונן צפני הרשעות המאיימת על היהודים בארץ ישראל. אולי מעטים מבצעים בפועל את המעשים המדוברים, אבל רבים יותר ויותר מבינים את המעשים האלה, ומרגישים שטוב שיש מי שעוד לב חם בו לבעור כנגד העוול והרשעות".

אליצור הוסיף כי הוא חושב שצריך "לתפוס את המעשים הללו. לתפוס במובן החיובי – ללכד. המעשים הללו, שנולדים מחום ומערבות הדדית של יהודים אינם התכלית... וגם אם יש זמן שבו נאלצים לחיות לפי חוק הג'ונגל ולהראות לרשעי אומות העולם שגם במשחק הזה יהודים יכולים לשחק, המטרה היא להגיע לממסד מתוקן שהדאגה ליהודים היא חלק מובנה ממנו... דווקא בגלל שאנחנו מבינים היטב מדוע אנשים מרגישים צורך לפעול בעצמם נגד הרשעות כאשר הם נרדפים ומוכים בידי ממסד עוין ומנוכר, אנחנו יכולים לתפסו את המעשים הללו". 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו