יאיר נתניהו מבקש לבטל את הפסיקה לפצות ברבע מיליון שקל את עורך וואלה לשעבר

בנו של ראש הממשלה טען כי לא ידע כי הוגשה נגדו תביעה, וכי העורך אבי אלקלעי הטעה את בית המשפט "בחוסר תום לב". על כן, לדבריו, "מחובת הצדק לבטל את פסק הדין"

נטעאל בנדל
נטעאל בנדל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
יוסי כהן ויאיר נתניהו בבית משפט השלום בתל אביב, בשנה שעברה
יוסי כהן ויאיר נתניהו בבית משפט השלום בתל אביב, בשנה שעברהצילום: תומר אפלבאום
נטעאל בנדל
נטעאל בנדל

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הגיש היום (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב בקשה לביטול פסק הדין שקבע כי עליו לפצות את עורך אתר "וואלה" לשעבר, אבי אלקלעי, ברבע מיליון שקלים. לדברי נתניהו, הוא כלל לא ידע שהוגשה נגדו תביעה.

אלקלעי הגיש תביעת לשון הרע נגד בנו של ראש הממשלה משום שהפיץ ברשתות חברתיות פרסום שקשר בין העורך לשעבר לבין הארגון הפילנתרופי קרן וקסנר. בית המשפט קיבל את התביעה לאחר שקבע שנתניהו נמנע מהגשת כתב הגנה במשך שלושה חודשים. בית המשפט גם הורה לבנו של ראש הממשלה לשלם לאלקלעי 37 אלף שקלים עבור הוצאות משפט.

בבקשה שהגיש עו"ד יוסי כהן מטעמו של נתניהו נכתב כי הוא "מעולם לא קיבל לידיו את כתב התביעה ואף לא ידע שהוגש כנגדו כתב תביעה", ולכן הוא מבקש "מחובת הצדק לבטל את פסק הדין". לדברי נתניהו הבן, אלקלעי הטעה את בית המשפט ב"חוסר תום לב", כאשר הציג אישור לא תקין על מסירת התביעה. לדבריו, האישור "לא שלם" מפני שאין בו חתימה או שם של מקבל דבר הדואר. כהן הסביר כי לעובדי מעון ראש הממשלה כלל אסור לחתום על דברי דואר רשום וכי "לאף אדם במעון אסור לקבל דואר. אף דבר דואר אינו יכול להימסר במעון אלא רק במשרד ראש הממשלה".

עם מתן פסק הדין טען נתניהו בחשבון הטוויטר שלו כי כלל לא ידע על התביעה ולכן לא הגיש כתב הגנה, אך משתמשים בטוויטר הציגו צילום מסך של תגובה שלו לידיעה על התביעה מחודש נובמבר האחרון. נתניהו טען כי קיבל התראה לפני תביעה, אולם לא את התביעה עצמה.

הידיעות שהפיץ נתניהו על אלקלעי היו של הבלוגר אבשלום זלינגר, שבהן נטען כי אלקלעי - שהיה עורך אתר וואלה בתקופה של תיק 4000 - הוא "שתול" מטעם קרן וקסנר. זלינגר טען גם כי אלקלעי חבר לקונספירציה נגד ראש הממשלה וקרא לחקור ולעצור אותו. עוד נטען בפרסומים כי אלקלעי פברק התכתבויות עם מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה.

אלקלעי לא השתתף במסלול הלימודים של קרן וקסנר, אמר שלא חבר לשום יוזמה או תכנון נגד ראש הממשלה, ותבע את נתניהו ואת זלינגר בכחצי מיליון שקלים. נתניהו טען כי כלל לא קרא את הידיעה של זלינגר, וכי רק שיתף את אותה. עם זאת, בית המשפט העליון קבע לאחרונה בפסיקה תקדימית כי שיתוף נחשב לפרסום לכל דבר.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ