ג'ודי מלץ
ג'ודי מלץ

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, אשר ביטון, הורה השבוע לבדוק אם ערוץ אוונגליסטי חדש שעלה לשידור בשבוע שעבר בישראל עוסק או מתכנן לעסוק בפעילות מיסיונרית, האסורה על פי תנאי רישיון השידור ובמקרים מסוימים אף אסורה על פי חוק. הערוץ Shelanu TV משדר בשפה העברית בערוץ 182 בחברת הכבלים הוט. בהודעת ההשקה של הערוץ נאמר כי מטרתו היא "הבאת הבשורה של ישו לביתם ולחייהם של העם היהודי", ובתיאור שניתן למנויי הוט נכתב כי הערוץ "מבוסס על אמונה דתית ומכוון לנוצרים תומכי ישראל". 

שר התקשורת דוד אמסלם איים השבוע כי יסגור את הערוץ אם יעלה מהבדיקה כי הוא אכן כולל פעילות מיסיונרית, האסורה על פי חוק בשני מקרים: כאשר היא חשופה לצעירים מתחת לגיל 18, וכאשר היא כוללת הטבות חומריות. "אנחנו לא נאפשר לשום ערוץ מיסיונרי לפעול במדינת ישראל, בשום זמן ובשום מצב", אמר אמסלם. 

מנכ"ל GOD TV על השקת הערוץ בישראל

לפני תחילת השידורים קיבלה הוט רישיון ממועצת הכבלים, אולם בתשובה לפניית "הארץ" השבוע אמר יו"ר המועצה ביטון כי האישור ניתן על פי "אפיון הערוץ שאנחנו קיבלנו", שבו לדבריו לא נכתב דבר על פעילות מיסיונרית. לדברי ביטון, אם יעלה שהערוץ מפר את תנאי הרישיון או מתכוון להפר אותם, "נטפל בזה". עוד אמר: "הכללים שלנו אומרים שאין מניעה משידורים בנושאים של דת, מסורת ומורשת, אבל אסור שזה יכלול תכנים שיש בהם כדי להשפיע השפעה בלתי הוגנת על הצופים, ובטח צופים שיכולים להיות ילדים או בני נוער".

Shelanu TV משתייך לרשת הטלוויזיה הבינלאומית GOD TV, המשדרת בכ-200 מדינות. בהודעה שפורסמה באתר של רשת GOD TV נאמר שהערוץ החדש נועד "לעזור לצופים הישראלים להבין שישו אינו נוכרי או מתחזה. אלא הוא ישוע המשיח שנולד בבית לחם". בהודעה נאמר עוד שהערוץ יציג תוכניות חדשות ומקוריות לקהילות משיחיות בישראל ו"קולות משיחיים בינלאומיים ישתפו את הצופים בעדויות עוצמתיות מהחיים של ישראלים שהכירו בישוע כמשיח". הרשת והוט חתמו על הסכם שידור לשבע שנים.

אמסלם במטה הליכוד ביום הבחירות במארס האחרון. איים שיסגור את הערוץצילום: עופר וקנין

לא מדובר בערוץ הנוצרי הראשון שמשדר בישראל - ערוצים אחרים כוללים את Daystar ואת Middle East Television - אולם הוא הראשון המשדר בעברית והראשון המצהיר בגלוי על פעילות מיסיונרית. רשת GOD TV הושקה לפני 25 שנה בבריטניה וחלק גדול מתוכניותיה מכוון לקהל צופים צעיר.

בתשובה לפנייה בנושא אמרה דוברת הוט כי "מדובר בערוץ נוצרי עצמאי, בדומה לערוצי דת אחרים המשדרים בישראל. הוא קיבל רשיון מהמועצה ומשדר על פי החוק". בתשובה לשאלה על אופיו המיסיונרי של הערוץ אמרה הדוברת כי "מידע מלא סופק למועצה והערוץ משדר בהתאם לרישיון שקיבל".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ