בתוך חודשיים: 8 תקריות בטיחות חריגות בנחיתות בנתב"ג

מטוסי נוסעים חורגים מגובה ההנמכה המותר ומהגישה המוגדרת לנחיתה בנתב"ג, בשל בעיית תקשורת בין הטייס למגדל הפיקוח וגם בשל המסלול החדש

זוהר בלומנקרנץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
זוהר בלומנקרנץ

תופעה בטיחותית חדשה מתפתחת בשמי תל אביב: מטוסי נוסעים חורגים ומהגישה המוגדרת לנחיתה בנתב"ג. חוקר תאונות אוויריות ראשיות במשרד התחבורה, עו"ד יצחק רז, חשף אתמול (ראשון) מקרה נוסף של הנמכת יתר – השמיני במספר בחודשיים האחרונים.

המקרה האחרון התרחש ביום שלישי, 4 במארס, סמוך לשעה 11.35 בבוקר. מטוס נוסעים של חברת איזיג'ט, מדגם איירבוס A-319, בטיסה מרומא, הצטרף לגישת נחיתה בנתב"ג, והתברר כי הטייס מבצע בפועל את הגישה לפי תבנית גישת מכשירים, במקום לבצע גישת ראייה, שאליה התכוון הפקח למסלול 30. המסלול חזר לפעול, אחרי תקופה ארוכה, שלושה ימים בלבד קודם לכן.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ