בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בית שאן עולה מחדש על הפסים

כחלק מעבודות חידוש הקו ישוחזרו בית הנתיבות, מגדל המים ובית המשאבות. אך בעוד העבודות להקמת המסילה ב-1904 ארכו שלוש שנים, המסילה החדשה תפעל רק ב-2017

תגובות

בינואר 1904 נחנך קטע המסילה בין חיפה לבית שאן, שהיה חלק מ"רכבת העמק" שחצתה את ארץ ישראל ממערב למזרח. תחנת בית שאן, שנקראה אז בשמה הערבי "ביסאן", היתה אחת המפוארות ששירתו את הקו, ושימשה להורדת נוסעים ולפריקת סחורות. השבוע, קצת יותר מ–110 שנים לאחר מכן, במתחם ההיסטורי שבו פעלה התחנה בבית שאן, נשמעו שוב קולות של עבודה נמרצת. משאיות, טרקטורים, פועלים ערבים וקבלנים יהודים מילאו את השטח, שבו מוקמת בימים אלה תחנת רכבת חדשה, כחלק מחידוש תוואי רכבת העמק, שתעלה שוב על הפסים ב–2017. אלה לצד אלה, בשיתוף...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו