בדרך לקירוי איילון צריך להתמודד עם בעיות מימון, זיהום ומקרי חירום

הפרויקט הגרנדיוזי שהציגה עיריית תל אביב יכול לשנות לחלוטין את העיר. אבל הדרך להפיכת רצועת התשתיות העמוסה ביותר במזרח התיכון לריאה ירוקה ארוכה ומסובכת‎

אילן ליאור
אילן ליאור
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אילן ליאור
אילן ליאור

שבוע וחצי לפני תחילת העבודות על הרכבת הקלה, אישרה אתמול עיריית תל אביב פרויקט ענק נוסף: קירוי נתיבי איילון. אם וכאשר ייצא לדרך, הוא צפוי להיות הפרויקט המוניציפלי הגדול והיקר בתולדות המדינה. בינתיים, עומדת בפני העירייה שורת מכשולים הקשורים במימון, זיהום אוויר וחילוץ נוסעים בחירום עד למימוש התוכנית.

לפי התכנון, בפרויקט יקורו נתיבי איילון בקטע שבין פארק בגין בדרום תל אביב לפארק הירקון בצפונה, ומעליהם יוקמו פארק ומתחמי פנאי וספורט. השטח המקורה יתפרש על פני יותר מאלף דונם, ועלות הפרויקט נאמדת במיליארדי שקלים. הפרויקט מתוכנן להתבצע במקטעים, ובשלב ראשון יבוצע הקירוי בין שדרות יהודית בדרום לרחוב ערבי נחל בצפון, הצמוד לתחנת רכבת מרכז. בהמשך, מתכוונת העירייה להרחיב את הפרויקט לאורך הנתיבים.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ