מנהרת הרכבת תפריד בין שני צדי רחוב אבן גבירול בתל אביב, פארקים ייסגרו לשנים
רשויות מקומיות וארגוני סביבה הגישו התנגדויות לתוואי שיגביל גישה לשטחים ירוקים ויפגע בשבילי אופניים. אדם טבע ודין: "הכניסה למנהרה תהיה בור במרכזו של אחד הרחובות המרכזיים של תל אביב"
בזמן שהעבודות להקמת הקו האדום של הרכבת הקלה בעיצומן והשפעתן ניכרת בכל רחבי גוש דן, חברת נת"ע מקדמת במלוא המרץ את התוכניות להקמת שני קווים נוספים — הירוק והסגול, המעוררות התנגדות בקרב תושבים, ארגוני סביבה ורשויות מקומיות. בלב ההתנגדות עומדות הכניסות למנהרה התת־קרקעית המתוכננת לקו הירוק, הצפויות לפצל לשניים את רחוב אבן גבירול ושדרות הר ציון בתל אביב ולמנוע מעבר רגלי בין הצדדים. התנגדויות שונות הוגשו לוועדה לתשתיות לאומיות גם על כך ששטחים ירוקים ייחסמו לציבור במשך שנות הבנייה, שבילי אופניים ייחתכו, נתיבי תחבורה ומדרכות יצומצמו ואלפי עצים ייכרתו.