תוכנית הרכבל לכותל אושרה, ותעבור כעת לשלב ההתנגדויות

מתכנני הפרויקט מציגים אותו כאמצעי תחבורה ציבורית שנועד לפתור את בעיית התחבורה בעיר העתיקה, אולם המתנגדים מצביעים על כך שמשרד התחבורה לא שותף לתוכנית, וכי מטרתו האמיתית של הרכבל היא להעמיק את השליטה הישראלית באזור

ניר חסון
ניר חסון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
ניר חסון
ניר חסון

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה בימים האחרונים את התוכנית להקמת הרכבל לכותל המערבי בירושלים, וב–60 הימים הקרובים היא תעמוד בשלב התנגדויות הציבור.

את הרכבל מקדמים משרד התיירות והרשות לפיתוח ירושלים. לפי התוכנית, ייבנו לרכבל שלוש תחנות. הראשונה במתחם התחנה שבקצה רחוב עמק רפאים, משם ייצא הרכבל ויעבור מעל שכונת אבו תור. שם יוקם המחסן לקרוניות וכן "ברך" בה יפנה מעל לגיא בן הינום ולעיר העתיקה. התחנה השנייה תוקם בחניון הר ציון ומשם יעבור הרכבל לאורך החומה עד לתחנה האחרונה שתוקם במתחם קדם בעיר דוד שבסילוואן. ממתחם קדם יוכלו הנוסעים לצעוד לכותל המערבי דרך מנהרה תת קרקעית או דרך שער האשפות.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ