בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שמים סגורים: מתח, תסכול ועצבים חוצי גלובוס

קבוצת בייסבול נתקעה באירופה, החופשה נדחתה ופגישת העסקים שנקבעה מבעוד מועד בסכנה – הנוסעים המתוסכלים מתקשים לתמוך במטרות השביתה

תגובות

רוקסן הלפר המתינה עם בלונים בידה החל משעות הבוקר המוקדמות בציפייה לקבל את פניו של בנה בן ה-15 יואב, שחקן בנבחרת הבייסבול של ישראל ששבה מטורניר בפראג. אך השביתה של חברות התעופה הישראליות קלקלה את השמחה של הלפר מקיבוץ גזר ושל שאר ההורים המודאגים שחיכו לשיבת בניהם.

"מאוד התרגשנו מההישגים שלהם בטורניר, אך אנחנו מתוחים מאוד כעת ומתוסכלים נוכח השביתה, בעיקר משום שייתכן ולא נוכל לחבק את שחקנינו היקרים. הקבוצה הרשימה מאוד בשנים האחרונות ביכולתה לגייס שחקנים חדשים ושיפור ביצועיהם על המגרש. נדמה שהם מתקשים יותר בעמידה בלוח הזמנים שלהם לשוב מהתחרויות".

זוהי לא הפעם הראשונה שהקבוצה נתקעה בחו"ל. המאמן ירון ארל הרגיע את ההורים והזכיר להם שיש לו ניסיון בהמתנה בחו"ל יחד עם שחקני הקבוצה. לפני שלוש שנים ב-2010, הוא נקלע למצב דומה כאשר אפר וולקני כיסה את שמי אירופה ושיתק את שדות התעופה ביבשת. הקבוצה נאלצה לנסוע במשך 18 שעות בקור העז עד לרומא ומשם לתפוס טיסה בחזרה לישראל.

עופר וקנין

"אם שרדנו את המקרה ההוא, נוכל לעמוד גם בשביתה של אל על", אמר ארל. הוא סיפר ל"הארץ" כי הוא מנסה להבטיח שכל השחקנים מתחת לגיל 14 ישובו ארצה כבר ביום שני עם חברת התעופה הצ'כית ושהוא וחברי הקבוצה בגילאי 16 ימתינו באירופה.

בצדו השני של העולם, קבוצה נוספת של הורים לילדים מבית הספר הקהילתי על שם חנה סנש בברוקלין, העבירה את יום ראשון בחוסר ודאות. ילדיהם בילו חופשת אביב בת שבועיים בישראל והיו מתוכננים להמריא הביתה היום על טיסת אל על. הם לא ידעו האם ילדיהם ישולבו על טיסות חלופיות או שמא יתקעו בישראל לזמן בלתי ידוע.

במנצ'סטר שבאנגליה, רוברט לוי, שותף במשרד עורכי דין, חשש כי ייאלץ להחמיץ סדרה של פגישות עסקיות שנקבעו כבר לפני שלושת החודשים. הוא אמור היה לעלות על טיסת אל על ביום שני אחר הצהריים ולהתחיל את סדרת הפגישות ביום שלישי בבוקר.

"לוח הזמנים שלי דחוק מאוד. אנו מקווים לפתח קשרים עסקיים עם ישראל ואני אמור להיפגש עם בנקאים, עורכי דין ויועצים פיננסיים. קביעה מחדש של כל הפגישות תהיה כאב ראש רציני. החלטתי שלא לקחת סיכון וקניתי כרטיס נוסף עם חברת "איזי ג'ט", לאחר מכן יהיה עליי לנסות ולראות כיצד אוכל להגיע לשוויץ, היעד הבא שלי, שגם אליו אני מיועד לטוס עם אל על. בינתיים אני עוד ממתין להתפתחויות. למרות המתח אני מרגיש בר מזל שאני עוקב אחר ההתפתחויות מהבית, ליבי יוצא אל אלו שנתקעו בשדה התעופה".

לוי אמר עוד כי המצב אינו  מעיב על התלהבותו לעשות עסקים עם ישראל, אך בהחלט מעכב אותו. "אחרי הכל אנו אמורים לפתח קשרים עסקיים יציבים, טיסות הן הכרח לקיום קשרי מסחר ועל התחבורה האווירית להיות אמינה".

ג'ון פייר ואשתו אף הם היו אמורים לעלות על הטיסה, אך גם הם נותרו באולם ההמתנה. "לא התקשרו אלינו, אז הגענו לכאן בשעה 5 בבוקר ואז גילינו שכל הטיסות כבר יצאו", סיפר פייר, "הלכנו לדוכן המידע של חברת אל על ומצאו לנו פתרון שנטוס דרך איסטנבול, אבל זה אומר שנגיע רק בלילה לפאריס. זו הפעם הראשונה שלנו בישראל וזו הפעם הראשונה שיוצא לנו לחוות שביתה של חברת תעופה. זה קורה אצלכם הרבה?", שאל.

גבי ושלי שימעונוב מהקריות הגיעו אף הם לשדה התעופה, מוכנים לצאת לנופש של חמישה ימים ברודוס, אך קיבלו את ההודעה על דחיית הטיסה מחברת הדקה ה-90 רק כשכבר היו קרובים לשדה התעופה. "אמרו לנו אתמול בדקה ה-90 שכל עוד לא קיבלנו הודעה אחרת נגיע לשדה, אז באנו", סיפרו, "הטיסה שלנו היתה אמורה לצאת בשעה 12:30. רק בשעה 8:30 כשכבר היינו כמעט כאן, שלחו לנו מסרון עם הודעה על דחייה לשעה 15:30".

אם לשפוט על פי הלך הרוח ברשתות החברתיות והטלוויזיה, השביתה אינה מזכה את אל על בתמיכת הציבור. התמונה העיקרית שנגלית היא של נוסעים אומללים תקועים בשדה התעופה ומנמנמים על ספסלי ההמתנה ותיירים המומים שכבר עזבו את מלונותיהם והגיעו לשדה התעופה.

ברשת טוויוטר, נוסעים זועמים פרסמו ציוצים נרגזים נגד חברת אל על, וחברי הנוסע המתמיד הביעו את רצונם להשתייך למועדון בחברת תעופה זרה. למצוא סטטוס תמיכה בשביתה היה משימה בלתי אפשרית.

לעומת זאת, ציוצים המבקרים את החברה ולא רק מצד נוסעים זועמים ניתן היה למצוא בשפע. "אני חושב שהשביתה באל על תסתיים באופן הבא: המנכ"ל יתפטר, החברה תוריד את מחירי הטיסות ותכריז על פשיטת רגל ואנחנו נטוס בזול יותר". בציוץ אחר נכתב "לאל על אין תמיכה ציבורית, פתחו את השמיים – הביאו את התחרות!".
 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו