בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מת פעוט בן 3 שנמצא במכונית בבאר שבע

הילד אותר ללא דופק או נשימה במכונית של עובד מרכז קליטה בו מתגוררים הוריו. במשטרה מעריכים כי הפעוט לא נשכח במכונית אלא נכנס אליה

20תגובות

פעוט בן שלוש מת הערב (ראשון) לאחר שאותר בכלי רכב בבאר שבע. במשטרה אומרים כי ככל הנראה הוא לא נשכח במכונית, אלא נכנס אליה.

סמוך לשעה חמש בערב נמסר למגן דוד אדום על ילד שנמצא מחוסר הכרה וללא נשימה ודופק במכונית ברחוב הצדיק מירושלים שבצפון העיר. חנן רוזיליו, פראמדיק במרחב נגב של מגן דוד אדום, סיפר כי בדקות הראשונות אחרי הגעת צוותו לאזור היתה המולה גדולה ובהלה, וניכר כי הילד שהה זמן רב במכונית. לדבריו, "במקום היו עוברי אורח שהוציאו את הילד כשהוא מחוסר הכרה. כשאנחנו הגענו, כבר היה צוות שניסה לעשות החייאה כשהוא ללא דופק. הגענו כדי לעשות לילד החייאה מתקדמת שכוללת מתן תרופות, הנשמה ועיסויים. בהמשך הוא הועבר לטיפול בבית החולים סורוקה כשמצבו אנוש ושם נקבע מותו.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי הוריו של הילד מתגוררים במרכז קליטה הסמוך למקום בו אותרה המכונית. כלי הרכב שייך לאחד העובדים במקום, שמצא את הפעוט במכונית בתום יום עבודתו. לדבריו, הנעילה המרכזית במכונית לא פעלה וככל הנראה כלי הרכב נותר פתוח. בשלב זה לא ברור כיצד הפעוט מצא את דרכו פנימה. גם אמו של הפעוט פונתה לסורוקה, לאחר שחשב ברע כששמעה שבנה היה במכונית.

אליהו הרשקוביץ

בחודש שעבר מתו שלושה פעוטות שנשכחו במכוניות הוריה, כששניים מן המקרים אירעו תוך יממה. במקרה האחרון מתה בהתנחלות דולב פעוטה בת שנה וחצי. אביה של הפעוטה החנה את מכוניתו סמוך למוסד חינוכי בהתנחלות שבו הוא עובד, כשבתו בתוך הרכב. כעבור כשלוש שעות, הבחין נהג מונית שהגיע למקום בפעוטה בתוך הרכב והזעיק את כוחות ההצלה. הפרמדיקים מצאו את הפעוטה במצב אנוש ופינו אותה לטיפול רפואי בבית חולים אסף הרופא בראשון לציון, שם נקבע מותה.

יום לפני כן מתה תינוקת בת חמישה חודשים במכונית ביישוב שילה שבדרום השומרון. פרמדיקים של מד”א שהוזעקו למקום ניסו לבצע בה פעולות החייאה, אך נאלצו לקבוע את מותה. הורי התינוקת הם זוג צעיר תושבי המקום להם שתי ילדות. מחקירת האירוע עלה כי האב, העובד כמאבטח, לקח בבוקר את שתי בנותיו לגן לאחר שסיים לעבוד במשמרת לילה. לאחר שהוריד את בתו הגדולה בגן, הוא שכח את התינוקת במכונית והלך לישון. בארבע אחר הצהריים, בעקבות שיחת טלפון מרעייתו, הוא ניגש למכונית ומצא את בתו כשהיא מחוסרת הכרה. ההורים התמוטטו לאחר שהתבשרו על מותה של התינוקת.

שבועיים לפני כן מתה תינוקת בת שמונה חודשים שנשכחה על ידי אביה במכוניתו ברמת גן. בחקירת אירוע זה עלה כי בשעה תשע בבוקר יצא האב מביתו יחד עם שלושת ילדיו, כדי לקחת שניים מהם לקייטנות ואת בתו הקטנה למטפלת. אלא שבדרך הוא קיבל טלפון ממעסיקו, ולאחריו חזר הביתה, השאיר את הרכב בחנייה ולקח את האופנוע כדי להגיע לעבודה. בשעה ארבע הגיעה האם למטפלת כדי לאסוף את בתה, אך אז התברר שהיא כלל לא הגיעה לשם. האם התקשרה לאב, ורק אז הוא נזכר ששכח את התינוקת בכלי הרכב.

דו”ח שהגיע לידי “הארץ” מגלה כי כבר לפני יותר משנה הומלץ למשרד התחבורה לפתוח במסע הסברה נרחב בנושא ולקדם תקינה של פתרונות אלקטרוניים למניעת שכחת הילדים - ואולם מסע הסברה שכזה טרם יצא אל הפועל, וגם קידום תקינת האמצעים האלקטרוניים החל רק בראשית יולי. יתר על כן, בניגוד להמלצות הוועדה הבין־משרדית שעסקה בנושא - להסתפק בתקינה מהעולם ולא לפנות לתקינה ישראלית בשל הזמן הארוך שמהלך זה דורש - הוחלט לפנות לתקינה ישראלית.

לפי נתוני ארגון בטרם, המרכז הלאומי לבטיחות ובריאות ילדים, מאז 2008 ועד היום דווח בתקשורת על למעלה מ-200 תינוקות שהושארו לבד ברכבם, ולפחות 188 מתוכם נפגעו או כמעט נפגעו ו-32 מהם מתו. הילדים שנשכחו ונפגעו היו כולם בגילי 5-2. מתחילת השנה ועד היום דווח על 13 תינוקות שנשכחו ברכבם וארבעה מתוכם מתו. כבר ב-4 באפריל 2012 הגישה ועדה בין-משרדית שהוקמה עבור הנושא - בהשתתפות נציגי משרדי התחבורה, החינוך והמשפטים וכן מארגון בטרם והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים - את המלצותיה למשרד התחבורה ולוועדה לזכויות הילד, ואולם בדיקת “הארץ” העלתה כי עד כה דבר כמעט לא נעשה.

את הדו”ח חיבר ד”ר אמיר זיו־אב, מי שימש אז המדען הראשי של משרד התחבורה ועמד בראש הוועדה. חברי הוועדה מציינים כי חרף הפרופיל התקשורתי שלה היא זוכה, לא מדובר בתופעה נרחבת (“מבחינה כמותית, כמות הנפגעים קטנה מכמות הנפגעים בתאונות אופייניות אחרות דוגמת דריסת רוכבי אופניים, דריסת נהגים שעצרו לצד הדרך בשל תקלה ודריסת הולכי רגל במעברי חצייה”), ולפיכך ממליצים להתמקד בהסברה, ולא בהליכים ארוכים יותר של תקינת פתרונות טכנולוגיים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו