בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מטוסי קרב חלפו מעל ת"א בדרך ליירוט מטרה חשודה שהתבררה כלהקת ציפורים

המטרה נעה באיטיות ונחשדה ככלי טיס לא מאויש. תושבי מערב העיר דיווחו כי בתיהם רעדו בשל תנועת המטוסים, שהוחזרו לבסיסם כשהמטרה התגלתה

36תגובות

מטוסי קרב של חיל האוויר הוזנקו הבוקר (שבת) לפני השעה 10:00 ליירוט מטרה אווירית שהתגלתה על מסכי המכ"ם. המטרה עוררה חשד בשל איטיות תנועתה – מהירות שיוחסה בתחילה לכלי טיס בלתי מאויש.

המטוסים חלפו מעל תל אביב והרעידו שמשות ולבבות. תושבים במערב העיר סיפרו כי תנועת המטוסים החרידה את בתיהם. המטרה התגלתה כלהקת ציפורים ובעקבות זאת הם הוחזרו לבסיסם.

לפני כשלושה חודשים יירטו מטוסי חיל האוויר אווירון זעיר משקל פרטי שחרג מאזור ומגובה הטיסה המותרים ובלא קשר רדיו. דו"ח אירוע הבטיחות הטיסה, שהתפרסם בתחילת החודש, העלה כי ב-7 ביוני המריא במטוס הסופר דריפטר, בסביבות השעה 08.00 בבוקר, ממנחת עין ורד לטיסה באזור המותר ("בועה") בשרון.

בעת הטיסה, כשעה לאחר ההמראה, עבר הטייס מהאזור המותר הדרומי לאזור המותר הצפוני בשרון. זאת מבלי שיצר קשר רדיו דו-כיווני עם יחידת הבקרה בצפון הארץ.

יובל טבול

המטוס סווג ע"י יחידת הבקרה "כתנועה לא מזוהה", בעודו מטפס, לפי מערכת התמונה האווירית, לגובה 2,000 רגל מעל פני הים. משהבחינו בעמדות הבקרה בתנועה, נעשו ניסיונות ליצור קשר עם המטוס במטרה לזהותו.

לאחר שהניסיונות לא לא צלחו, הוזנקו שני מטוסי קרב של חיל האוויר. הללו זיהו את המטוס מרחוק, על סמך מגע המכ"ם של יחידת הבקרה וליוו אותו לנחיתה, תוך שזיהו שכלי הטיס אינו מהווה סכנה. יחידת הבקרה הצפונית, בסיוע מטוסי הקרב שהוזנקו לזיהוי המטרה, עקבו אחרי כלי הטיס, עד לנחיתתו של הטייס במנחת עין ורד. האירוע דווח לחוקר הראשי על ידי חיל האוויר.

ממסקנות דו"ח הבדיקה של החוקר הראשי יצחק רז (רזצ'יק) עלה כי הטייס לא התעדכן כנדרש טרם טיסתו בשינוי תדר הבקרה וניסה ליצור קשר רדיו עם הבקרה הצפונית בתדר המוכר לו, שהוחלף מתחילת חודש מאי.

כמו כן, התגלה פער בין הגובה המירבי המותר שהטייס טוען שאליו טיפס באזור הצפוני המותר בשרון, לבין הגובה של 2,000 רגל, שנראה במערכת התמונה האווירית בבקרה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו