מסלול נחיתה חדש נפתח בנתב"ג: מעל ראש העין, פחות טיסות בתל אביב

בית המשפט דחה בקשה של ישובי הסביבה לצו שימנע את פתיחת המסלול, מה שיצמצם ב-40% את מספר המטוסים העוברים בשמי תל אביב בדרך לנחיתה

זוהר בלומנקרנץ
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
זוהר בלומנקרנץ

נתב"ג החל לפעול מהיום במתכונת חדשה, עם פתיחתו של מסלול חדש נוסף (מסלול 21) והשלמת שדרוג מערך המסלולים, בעלות של כמיליארד שקל.

פתיחת המסלול תצמצם ב-40% את מספר המטוסים העובדים בשמי תל אביב בדרך לנחיתה. עם זאת, הנתיב החדש יכניס למעגל רעש הנחיתות עשרות אלפי תושבים חדשים מצפון-מזרח לנתב"ג, כולל ראש העין ויישובי הסביבה (ראו התמונה האווירית הבוקר בנתב"ג).

נתיב הנחיתה החדש, מעל ראש העיןצילום: מתוך planefinder.net

פתיחת המסלול התאפשרה לאחר שבית המשפט לעניינים מינהליים דחה השבוע את בקשת קיבוץ בארות יצחק ומושב מזור להוציא צו ביניים שימנע את פתיחתו. כמו כן נדחתה בקשה לדיון מוקדם לעתירות בנושא זה, והן יתבררו בתאריך המקורי שנקבע ל–15 ביוני. בית המשפט אימץ למעשה את עמדת רשות שדות התעופה (רש"ת) שלפיה עיכוב בהפעלת מסלול 21 יביא לביטול טיסות שתוכננו.

היישובים טענו כי אישור השינויים שיזמו רש"ת ורת"א יביא לשינוי דרמטי באופי הסביבה, עד כדי הפיכתה לבלתי־ראויה למגורים. לטענתם, הבקשה לשימוש חורג היא חלק ממהלך רחב שיזמו הרשויות מבלי לנקוט בהליכים הקבועים בחוק התכנון והבנייה.

עיקר השינוי הוא הפיכת מסלול 21 בנתב"ג למסלול הנחיתה העיקרי של נתב"ג מצפון לדרום, בכל ימי החול, בין השעות 5:50–22:00, וזאת בניגוד לתבנית התפעול המועדפת הקבועה בתוכנית המתאר הארצית.

התוכנית הארצית אושרה לאחר משא ומתן בן כ–20 שנה בין היישובים הסובבים את נתב"ג לבין רש"ת והיא משקפת את ההסכמות שהושגו בין הרשות לבין בארות יצחק ומזור, לפיהן נחיתה על מסלול 21 תותר רק בשעות עומס מרבי - הכוונה היתה לשעה אחת עד חמש שעות בימי החול, בשעות אחר הצהריים.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ