בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בשל ריבוי התאונות: עיריית פ"ת סגרה את נתיבי התחבורה הציבורית בציר ז'בוטינסקי

ההחלטה התקבלה לאחר שבשבוע שעבר נהרג אדם נוסף בתאונה בנתיבים; על פי נתוני אור ירוק, ב-11 שנות קיומם נהרגו בהם 21 בני אדם

10תגובות

ראש העיר פתח תקווה, איציק ברוורמן, הורה היום (ראשון) על סגירת נתיבי התחבורה הציבורית בציר ז'בוטינסקי לכל אורכם, בשל ריבוי תאונות. נתיבי התחבורה הציבורית עוברים במרכז הכביש ומכל צד שלהם מצויים שניים עד שלושה נתיבים רגילים.

לפני שנה וחצי, בעקבות דרישות חוזרות של העירייה, הורה שר התחבורה ישראל כץ על סגירת הקטע המזרחי של נתיבי התחבורה הציבורית, בין הרחובות אורלוב ומשה דיין. עם זאת, הקטע המערבי של הנתיבים, ממשה דיין עד כביש גהה, נותר פתוח. בשבוע שעבר נהרג בקטע הזה הולך רגל מפגיעת אוטובוס.

בעקבות התאונה הקטלנית הורה ראש העיר על סגירת הקטע הנותר, מבלי שהגיע להסכמה על כך עם משרד התחבורה. ברוורמן החליט לסגור את נתיבי התחבורה הציבורית בהקדם האפשרי ולהעתיק את תחנות האוטובוס למדרכות החיצוניות.

דוברות מד"א

לדבריו, המהלך יבוצע תוך ימים ספורים והנסיעה בנתיב הימני בכל כיוון תותר לתחבורה ציבורית בלבד. "תושבי פתח תקווה ואורחי העיר סיימו לשלם בחייהם על המחדל הבלתי נתפש הזה", אמר ברוורמן. הוא הדגיש כי החלטתו מקובלת על המשטרה ואושרה בדיעבד גם בידי משרד התחבורה.

נתיבי התחבורה הציבורית בציר ז'בוטינסקי נחנכו ב-2003, בהשקעה של מיליוני שקלים. על פי נתוני עמותת "אור ירוק", ב-11 השנים מאז פתיחתם נהרגו בציר ז'בוטינסקי 21 בני אדם, רובם הולכי רגל שנדרסו בידי אוטובוסים. עוד עשרות בני אדם נפצעו בתאונות.

דו"ח ביקורת פנימי של משרד התחבורה העלה כי חרף ריבוי התאונות לא גובשה תכנית לשיפור הבטיחות של הולכי הרגל. בחודשים האחרונים דנו נציגי העירייה ומשרד התחבורה בחלופות, אך לא הגיעו להסכמה.

תומר אפלבאום

"בעקבות התאונה האחרונה שהיתה ומאחר שלא ניתן כל פתרון מניח את הדעת, החלטתי שאני לוקח על עצמי את האחריות, למרות שזו סמכות של משרד התחבורה, ומורה על סגירת הנתיב", הסביר ברוורמן בשיחה עם "הארץ".

"נתיב התחבורה הציבורית יצר בלבול אצל הולכי הרגל. כתוצאה מהבלבול הזה חלק מהתאונות קרו. על ידי הוצאת נתיבי התחבורה הציבורית לימין הדרך אנחנו בעצם חוזרים למבנה המסורתי של שני כיוונים, באופן כזה שהולך רגל יודע מניין מגיעה התנועה. נתיב התחבורה הציבורית יחכה לייעוד המקורי שלו – הרכבת הקלה", הוסיף.

ציר ז'בוטינסקי הוא אחד הכבישים העמוסים בארץ. המהלך של ביטול נתיבי התחבורה הציבורית במרכזו והעתקתם לחלקו החיצוני צפוי להחריף עוד יותר את בעיית הפקקים. "עלול להיווצר ביתר הנתיבים יותר לחץ של התחבורה הרגילה. גם כך יש לחץ", הודה ברוורמן. "אני מקווה שזה ישכנע את האנשים לנסוע יותר בתחבורה הציבורית. אני מקווה שהמשתמשים בכביש יקבלו בהבנה קצת יותר לחץ, מתוך הבנה שזה נעשה כדי למנוע הרג של אנשים חפים מפשע".  

חרף פניות חוזרות, לא ניתן היה להשיג את תגובת משרד התחבורה. 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו