בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

כביש 31 בו אירעה תאונת האוטובוס הוא מהמסוכנים במדינה, אך העבודות לשדרוגו נמשכות בעצלתיים

לפי נתוני עמותת אור ירוק, בתשע השנים האחרונות נהרגו בכביש 76 בני אדם. העבודות לשדרוגו אמורות להסתיים עד סוף השנה, אך בינתיים הן הופכות אותו למסוכן עוד יותר

11תגובות

כביש 31, בו אירעה היום (שלישי) תאונת דרכים בה נהרגו שמונה נשים, מוביל מצומת להבים צפונית לבאר שבע לערד, וממנה לכביש 90 סמוך לנווה זוהר. אורכו הכולל הוא כ-70 ק"מ והוא משמש ככביש הגישה הראשי ליישובים חורה, מיתר, לקייה וכסייפה, וכציר רוחב בין באר שבע לערד וים המלח.  

למרות עומס התנועה הרב בו, הכביש נותר שנים רבות עם נתיב אחד לכל כיוון, ללא הפרדה  בין הנתיבים. לפני שלוש שנים החלו עבודות הרחבה של הכביש, אך אלה מתקדמות בעצלתיים, בשל בעיות בהפקעת קרקעות באזור.

בינתיים הכביש הופך למסוכן עוד יותר, בשל העבודות שגוזלות ממנו את השוליים. כתוצאה מתנאים קשים אלה, בין השנים 2005 ו-2014 נהרגו בכביש 76 בני אדם. באותה תקופה נרשמו 465 תאונות בכביש, בהן נפצעו 122 בני אדם באורח קשה, מתוך 1,369 פצועים בסך הכל, זאת לפי נתונים שאספה עמותת אור ירוק.

אליהו הרשקוביץ

לאחרונה חולקה האחריות על הכביש בין שתי חברות ממשלתיות - נתיבי ישראל (מע"צ) האחראית על חלקו המזרחי, וחברת חוצה ישראל, האחראית על חלקו המערבי ועל החיבור לכביש חוצה ישראל. התאונה הקשה היום התרחשה בחלקו המערבי.

אחד מקרובי המשפחה של ההרוגות שהגיע למקום האשים את המשטרה: "אתם הרגתם אותם. מי מרשה לפתוח כביש כזה? הקצין שפתח את הכביש הרג אותם. המשאית יותר רחבה מהכביש הזה, הרגתם פה אנשים. כולכם מושחתים, אתם צריכים ללכת לכלא. איבדתי אנשים יקרים, איבדתי משפחה".

לפי התוכנית, העבודות בחלק המזרחי יסתיימו באפריל, ואז אפשר יהיה לנסוע שם בכביש דו-נתיבי ודו-מסלולי, עם הפרדה בין המסלולים. עד סוף השנה אמור להיות מוחלף חלקו המערבי של הכביש בכביש חדש לגמרי, שיהיה המשך לכביש 6.

כביש זה יקשר בין צומת להבים לצומת שוקת, והקטע המקביל לזה שבו התרחשה התאונה ייפתח בחודש יוני.  למרות כל זאת, לא ברור מדוע לא היו במקום הסדרי תנועה בטיחותיים יותר במשך הזמן הרב עד לסיום העבודות.

מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, מינה היום ועדת בדיקה מיוחדת, בראשות המדען הראשי של משרד התחבורה, ד"ר שי סופר, שתחקור את נסיבות התאונה הקטלנית שאירעה בדרום. מועצת חורה החליטה לקיים מחר שביתה כללית ביישוב כאות אבל. 

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר בעקבות התאונה כי "כביש 31 הוא כביש אדום ומסוכן. הכביש הוא בעל נתיב אחד לכל כיוון ללא הפרדה קשיחה שתמנע תאונות חזיתיות, בנוסף, שולי הכביש צרים, הכניסות והיציאות מסוכנות ואינן מוסדרות דבר שמסכן מאוד את הנוסעים בו. לא תמיד רק הנהג אשם בתאונות הדרכים, גם למדינה יש אחריות. למשרד התחבורה אסור לחכות שיהיו עוד הרוגים בכביש הדמים הזה ולכן חייבים לשפר את התשתית בכביש, על ידי בניית גדר הפרדה בין הנתיבים שתמנע תאונות חזיתיות, בניית שוליים רחבים והסדרת הכניסות והיציאות לישובים הסמוכים לכביש".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו