בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הכרמלית בחיפה שבה לפעול לאחר השבתה של ארבעה חודשים

הרכבת התחתית שבה לפעול לאחר תיקון תקלה בכבל המניע. יחד עמה נכנסה לפעילות גם מערכת כרטוס חדשה שתשמש את הנוסעים לכלל אמצעי התחבורה בעיר

18תגובות

אחרי כארבעה חודשי השבתה, שבה היום (שני) הכרמלית בחיפה לפעול. בעקבות סדקים שהתגלו בכבל המניע של הכרמלית במהלך ביקורת שגרתית, ולאחר התייעצות עם הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, הוחלט להפסיק את פעילותה על מנת להחליף את הכבל התקול. 

לצורך תיקון התקלה, הכבל הישן נחתך לרצועות באורך 150 מטרים ובמקומו הושחל כבל חדש שהוזמן משוויץ, וביום שני שעבר הגיע לחיפה. התקנת הכבל, שאורכו הוא כשני קילומטרים ומשקלו כ–30 טון, נעשתה בשיתוף עם צוות מומחים משוויץ.

רמי שלוש

אבישי הדר, מנכ"ל הכרמלית, ביקש להזכיר שהכרמלית היא הסמל של חיפה — "הרכבת התחתית הקצרה בעולם, קו בטוח שתורם לאיכות הסביבה עם אפס תאונות דרכים", כלשונו.

פרט לחידוש הפעלת הכרמלית, נכנסה לפעילות גם מערכת כרטוס חדשה שתאפשר לנוסעים בה להשתמש ברב קו שיהיה תקף הן במטרונית והן בקווי אגד.

ראש העיר חיפה, יונה יהב, הביע תקווה כי המהלך יגדיל את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית, "יחשוף חיפאים נוספים ליתרונות של השימוש בכרמלית וכפועל יוצא יפחית את השימוש בכלי רכב מזהמים ויעלה את איכות החיים בעיר".

הכרמלית נחנכה לראשונה בשנת 1959 ופעלה עד 1986, אז נסגרה בשל התיישנות המערכת. ב–1992 נפתחה הכרמלית מחדש. על פי נתוני הכרמלית, בשנים האחרונות נוסעים בה כמיליון איש בשנה.

רמי שלוש


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו