בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עשרות אלפים צפויים לבקר מחר בירושלים, אך ספק אם הרכבת הקלה תפעל

תנועת הרכבת שותקה הבוקר לחלוטין לאחר שרוב נהגי הרכבת, הנאבקים לשיפור תנאיהם, הודיעו על מחלה. ברקת בבית הדין לעבודה: "העיר משלמת מחיר כבד מאוד"

7תגובות
אוליבייה פיטוסי

תנועת הרכבת הקלה בירושלים שותקה הבוקר (שלישי) בעקבות שביתה של נהגי חברת "סיטיפס". השביתה מתקיימת באחד מהימים העמוסים בשנה. 

הבוקר הודיעו רוב נהגי הרכבת הקלה כי הם חולים. תחילה עוד הצליחה ההנהלה להפעיל את הרכבת באופן חלקי, אך לקראת הצהריים הופסקה כליל תנועת הרכבות. חול המועד סוכות הוא מהתקופות העמוסות ביותר בעיר מבחינה תחבורתית: בנוסף למאות אלפי התושבים, מגיעים לעיר עשרות אלפי תיירים מהארץ ומחו"ל וכן תושבים רבים שמתגוררים בעיר רק בזמן החגים. בהנחיית משרד התחבורה תגברה חברת "אגד" את מערך האוטובוסים בעיר. 

בדיון שהתקיים בצהריים בבית הדין האזורי לעבודה בבירה אמרה השופטת שרה ברוינר ישר זדה כי "יהיה מוזר לומר שזה צירוף מקרים", וביקשה לזמן את כל העובדים לרופא תעסוקתי. 

אל הדיון בבית הדין בעיר הגיע ראש העיר ניר ברקת ואמר כי "למעלה מ-140 אלף איש נוסעים ברכבת הקלה ואין להם תחליף תחבורתי סביר. העיר ירושלים משלמת מחיר כבד מאוד".

ברקת קבל על התנהלותם של הנהגים ואמר כי לא ייתכן שכולם חולים באותה עת: "אני לא מודע למגפות שיש בעיר, שפרצו פתאום מיד ובצמוד לסכסוך עבודה. כאשר שלושת רבעי מהעובדים חולים - אם זה נראה כמו ברווז, הולך כמו ברווז ועושה קולות של ברווז, אז זה ברווז. אין מגפה בעיר ירושלים. אני מבקש מכבוד השופטת לא להסכים לדבר הזה. כל אחד מבין שיש סכסוך עבודה והציבור משלם מחיר כבד מאוד כתוצאה מכך".

ברקת הבהיר כי הוא לא נוהג להגיע לדיונים וקרא לבית המשפט ולהסתדרות לקחת אחריות ולפתור את הסכסוך. "זה שירות שגובל בשירות חירום וביטחון", אמר. "אני כואב את כאבם של תושבי ירושלים, ואני מבקש לקחת ברצינות את מה שקורה כאן".

נציג הרכבת הקלה אמר בדיון כי מחר צפויים להגיע לעיר עשרות אלפי מבקרים ומספר הנוסעים ברכבת הקלה צפוי להגיע לכ-150 אלף נוסעים בשל החג. לדבריו, "התמשכות השביתה תגרום לפגיעה משמעותית בנוסעים".

נהגי סיטיפס מצויים בסכסוך עבודה מתמשך מול ההנהלה על רקע דרישות שכר ותנאים. אולם ההסתדרות וועד העובדים לא הכריזו על שביתה מאורגנת, והנהגים הודיעו למנהליהם על יום מחלה. לדברי דני בונפיל, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, "מבחינתנו לא קורה כלום, לא נתנו שום הנחיה להשבית או לעשות עיצומים. פתאום הודיעו לי שיש הרבה חברים שהתחלו או שהם חולים, זה לא בעיה שלנו".

בעיריית ירושלים ובמשרד התחבורה זעמו על חברת סיטיפס שלא פותרת את הבעיות מול הנהגים. תמיר ניר, סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה אמר: "לצערי הרב בשבועות האחרונים אנו עדים שוב ושוב לשביתות מצד הנהגים של הרכבת הקלה, אני קורא לחברת סיטיפס להגיע להסדר מיידי מול הנהגים. לא ייתכן שתושבי ירושלים ישלמו את המחיר של ההתמהמהות במשא ומתן. במקביל אני קורא למשרד התחבורה להגיע להסדר מול סיטיפס שתפעיל על חשבונה תחבורה ציבורית חלופית על קווי הרכבת. שעל קו הרכבת ייסע אוטובוס ויאסוף את הנוסעים".

מסיטיפס נמסר כי "ביום חמישי התנהל משא ומתן בו הוצע לוועד העובדים הצעה לשיפור שכרם שהם דחו כלאחר יד, וזאת למרות שהשכר שלהם הוא מהגבוהים בענף התחבורה הציבורית. צריך להיות מאוד תמימים כדי לחשוב שכעת באופן מאורגן ומסונכרן כולם לפתע חלו. יש כאן ניסיון ברור מצד העובדים לטרפד את המשא ומתן ולשבות ללא סכסוך עבודה תקף".

עוד אמרו בסיטיפס כי "לצערנו ההסתדרות אינה שולטת בנציגות הנהגים, ותוך זמן קצר ה'שיבושים' יהפכו לשביתה כללית פראית וחסרת רסן. הפגיעה בציבור הנוסעים היא בלתי נסבלת והעיתוי, חול המועד סוכות, איננו מקרי ומקומם מאוד".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו