בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דליפת ברום עקב תאונת רכבות ליד דימונה

שבעה פצועים פונו עם חבלות קלות וצריבות בעיניים. מפרטי חקירת האירוע עולה כי שלושה קרונות התנתקו מרכבת שהובילה חומרים מסוכנים, רכבת נוספת פגעה בהם

11תגובות
זירת התאונה, הערב
דוברות כב"ה נגב

רכבת מטען התנגשה אמש (שני) בשלושה קרונות שעמדו על המסילה ליד דימונה, אחד מהם הכיל ברום, חומר מסוכן ונדיף. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי קיימת דליפה של החומר בכמות קטנה יחסית, אולם ליתר ביטחון ועד לניטרול החומר תושבים ברדיוס של כקילומטר נקראו להישאר בבתים במהלך הלילה.

המשרד להגנת הסביבה הנחה הבוקר (שלישי) להשאיר חנויות סגורות באזור התאונה, זאת עד לפינוי הקרקע שזוהמה בחומר המסוכן. מנכ"ל המשרד, ישראל דנציגר, הורה לחקור את נסיבות האירוע ולבדוק את אופן פעולתה של רכבת ישראל. 

צוותים ממוגנים בזירת תאונת הרכבת בדימונה, הערב
דוברות כבאות והצלה

מהמשטרה נמסר כי מדובר בקרונות שהתנתקו מרכבת שנסעה במסילה מוקדם יותר. לאחר מכן רכבת נוספת שעברה התנגשה בהם. מבית החולים סורוקה נמסר כי שבעה פצועים הגיעו אמש לבית החולים כשהם סובלים מתסמינים קלים של צריבות והקאות. שניים מהם עובדי הרכבת וחמישה תושבי האזור. אמש הגיעו כוחות גדולים של משטרה לזירת התאונה יחד עם כוחות כיבוי אש. בנוסף, הוזעקו למקום מהנדסים ממפעל תרכובות ברום באזור נאות חובב שהחלו בניסיונות בשיתוף גורמי ההצלה לטפל בחומר הדולף.

שוטרים שהגיעו לאזור השתמשו במערכות כריזה וביקשו מהתושבים המתגוררים בטווח של 900 מטרים להסתגר בבתים ולהגיף חלונות. ואולם, לפנות בוקר הודיעה המשטרה כי התושבים יכולים לצאת מבתיהם. הכניסה לדימונה דרך כביש 25 מכיוון ערוער ובאר שבע נחסמה, וכך גם הכניסה לעיר מירוחם. רק לאחר כשלוש שעות נפתחה הכניסה מכיוון ערוער.

מדובר במכל שמכיל 21 טונות של ברום. הוא נפל אך לא התבקע. עם זאת, ככל הנראה הברזים שלו נפגעו ודלפה כמות קטנה של חומר. התבקעות של המכל היתה יכולה לגרום לאסון המוני בעיר דימונה כתוצאה מהתפזרות הברום באוויר ומתנאי רוח שלא יוצרים פיזור יעיל של החומר. האתגר של הכוחות הנמצאים בשטח הוא כיצד לפנות את המכל בלי לגרום לפגיעה נוספת שיכולה לגרום לדליפה חמורה יותר.

הברום המופק מים המלח משמש תעשיות שונות ובהן ייצור מעכבי בעירה. הוא מתנדף בקלות לאוויר והאדים שלו גורמים נזק חמור לרקמות הגוף דרכי נשימה ולמערכת העצבים. זהו חומר מסוכן ביותר גם בריכוזים נמוכים והוא יכול לפגוע גם בתשתיות. החומר מועבר בעיקר לנמל חיפה. ממסוף רכבת משא הנמצא באתר צפע במישור רותם, הוא מועמס על רכבת עם קרונות יעודיים הנקראים איזו-טנקים. אלו הם קרונות מפלדה, והם נמצאים בתוך כלוב פלדה. הם אמורים להיות עמידים לנפילה מגובה של קרוב לשני מטרים. בגלל הסיכון הבטיחותי הרב בשינוע חומר זה, העברתו נעשית רק בשעות הלילה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו