הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה את ביתור השכונות בת"א עבור הרכבת הקלה

הוות"ל אישרה פה אחד את התוכנית להקמת "הקו הירוק", אשר תביא לחסימת שטחים נרחבים ברחוב אבן גבירול ובשדרות הר ציון. התוכנית תועבר כעת לאישור הממשלה

נעמה ריבה
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
נעמה ריבה

הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) אישרה אחר הצהריים (שני) פה אחד את תוכנית "הקו הירוק" של הרכבת קלה בגוש דן. מסלול הקו המוצע צפוי להביא לחסימת שטחים נרחבים ברחוב אבן גבירול ובשדרות הר ציון לתנועת הולכי רגל. התוכנית תועבר כעת לאישור הממשלה.

התוואי אושר בהתאם לדו"ח של החוקר שמונה על ידי מינהל התכנון לבחון את ההתנגדויות לקו, המתנגדים לקו טוענים כי הוא יבתר בפועל את שכונת נווה שאנן ואת רחוב אבן גבירול. החוקר, האדריכל דימטרי מזו, המליץ לא להזיז את הפורטלים (הפתח שבו נכנסת הרכבת או יוצאת ממנהרה תת־קרקעית) מהצומת שבין הרחובות שדרות הר ציון ולוינסקי בשכונת נווה שאנן בתל אביב ומרחוב אבן גבירול בעיר. 

הכניסות למנהרות שימנעו מעבר הולכי רגל ברחוב אבן גבירול ובשדרות הר ציון

בסך הכל דחה מזו 107 מתוך 147 סעיפי ההתנגדות. בין היתר דחה את דרישתם של ארגוני סביבה לשפר את הממשק בין הרכבת הקלה לתנועת האוטובוסים, ולתכנן מערכת שבילי אופניים. הוא גם דחה את הדרישה ליידוע ולשיתוף הציבור ולצמצום הכריתה של עצים.

התוואי אושר בדיון פנימי, שאליו הוזמנו נציגי ממשלה ויועצי הוות"ל בלבד והוא לא נפתח לציבור או למוסדות תכנון כמו עיריית תל אביב. משמעות הדבר היא כי הציבור לא יכול היה להגיש התנגדויות נוספות לוועדות התכנון.

דו"ח החוקר לא פורסם באופן רשמי ולא הופץ למתנגדים לתוכנית ולא לאנשי המקצוע בוועדות התכנון המקומיות והמחוזיות, שהתנגדו אף הם לקריעת שכונת נווה שאנן לשניים. מהוות"ל נמסר בעניין זה כי זהו נוהל התכנון הקבוע בחוק.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ