בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שתי הרוגות ושלושה פצועים קשה בתאונה בסמוך לצומת מגידו

כביש 66 נחשב לאחד המסוכנים בצפון. לפי מטה המאבק האזורי של היישובים הסובבים את הכביש, הוא לא ייכלל בתוכנית החומש הבאה של משרד התחבורה

18תגובות

שתי נשים נהרגו ושלושה נפצעו היום (חמישי) באורח קשה בתאונת דרכים חזיתית בין שני כלי רכב פרטיים בכביש 66 בסמוך לצומת מגידו. כוחות מגן דוד אדום שהגיעו לזירה קבעו את מותן של שתי הנשים, הדיה ג'בארין וחילוואן מחאמיד מהכפר זלפה, במקום. כביש 66 נחשב לאחד מהכבישים הקטלניים בישראל. לפי מטה המאבק האזורי של היישובים הסובבים את הכביש, הוא לא ייכלל בתוכנית החומש הבאה של משרד התחבורה, הנבחנת בימים אלו וכוללת פיתוח תשתיות ופרויקטים בטיחותיים בתקציב של מיליארדי שקלים. במשרד התחבורה אמרו כי הוספת הכביש עדיין נבחנת.  

שלושת הפצועים בתאונה פונו לבתי חולים. שתי נשים בשנות ה-50 וה-70 לחייהן פונו בניידת לבית החולים העמק, גבר בשנות ה-50 לחייו פונה במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה. סגן מנהל מרחב גלבוע פראמדיק מד"א וויסאם זועבי שהגיע למקום, המרוחק מטרים ספורים מהכניסה לקיבוץ גבעת עוז, סיפר: "במרכז הכביש עמד רכב מעוך שבתוכו גבר ואישה ובתעלה בצד הכביש רכב נוסף גם הוא מעוך שבסמוך אליו שכבה אישה בשנות ה-50 ובתוכו שתי נשים נוספת. האישה ששכבה מחוץ לרכב הייתה מחוסרת הכרה ללא נשימה וללא דופק עם פגיעה רב מערכתית קשה ואישה נוספת ברכב השני בכיסא שליד הנהג הייתה גם היא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה. ניסינו להציל את חייהן, הפגיעות היו קשות ובתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותן של שתי הנשים".

זירת התאונה בכביש 66, היום
נעה שפיגל

במהלך השנה האחרונה ערכו תושבי האזור בשיתוף עם המועצה האזורית מגידו הפגנות רבות בהן דרשו לשפץ את הכביש ולכלול אותו בתוכנית החומש של משרד התחבורה. הסוגיה נידונה בוועדות בכנסת, אולם עד כה הכביש לא נכנס לתוכנית. מאהר אגברייה, עוזר ראש המועצה המקומית מעלה עירון, אמר כי "זה כביש בעייתי מאוד, אנחנו במועצה האזורית דיברנו על הנושא ועשינו הפגנות". 

רכז מטה המאבק האזורי של יישובי כביש 66, רמי שדה, אמר בשיחה ל"הארץ" כי בעשרת הימים האחרונים התקיימו דיונים במשרד התחבורה והאוצר על תוכנית החומש המתוכננת, ואתמול הוא התבשר על ידי בכירים במשרד כי הכביש לא צפוי להיכנס לתוכנית גם הפעם. "שמונה הרוגים בשנה וחצי, כביש מסוכן עם מאות תאונות בשנה, הם קריטריון ברור לשדרוג כביש. אי-הכנסתו לתוכנית החומש הקרובה נגועה בסיבות לא מקצועיות שיביאו לעשרות הרוגים נוספים בחמש השנים הקרובות", אמר שדה. קטע הכביש עליו מדבר שדה הוא באורך של 17 ק"מ בלבד, ושתי ההרוגות והפצועים מהתאונה היום הם מיישוב השוכן בסמוך לו. "מכל היישובים שלצד הכביש יש הרוגים ופצועים קשה. אין יישוב אחד שנחסכה ממנו הסטטיסטיקה הנוראית", הוסיף שדה. ממטה המאבק נמסר עוד כי בכוונתם להחריף את צעדי המחאה נגד שר התחבורה: "הכביש המסוכן בישראל הופקר, חיינו מופקרים שוב, אנו נשלחים להיהרג בכביש בגלל שיקולים נסתרים של ישראל כץ". 

ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ פנה היום בעקבות התאונה במכתב לכץ. "למרות שאתם יודעים שמדובר בחיי אדם, אתם ממשיכים לדבר בסיסמאות של סדרי עדיפויות, ממשיכים להזניח את כביש 66", לשון הפנייה. "רק לפני מספר שבועות ישבנו בישיבות ועדות הכלכלה וביקורת המדינה של הכנסת (אליהן לא אתה ולא מנכ"לית משרדך טרחתם להגיע), ושמענו תירוצים שונים ומשונים של אנשיך. מה מדד ההרוגים לכניסה לתוכנית החומש?".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי המשרד עדיין בוחן בימים אלה אפשרות להכליל את כביש 66 בתוכנית החומש, "זאת בהתאם לשיקולים מקצועיים וביחס לצרכים ופרויקטים אחרים בגליל ובשאר אזורי המדינה". לפי המשרד, עלות שדרוג הכביש נאמדת ביותר ממיליארד שקלים. עוד נמסר כי משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל ביצעו בשנים האחרונות עבודות תשתית נרחבות בכביש. 

תוכנית החומש של משרד התחבורה היא תוכנית רב-שנתית, בהיקף כספי של עשרות מיליארדי שקלים, שמאושרת על ידי משרדי התחבורה והאוצר. התוכנית הנוכחית, לשנים 2016-2011, גובשה על ידי משרדי האוצר, התחבורה ונתיבי ישראל והיקפה כ-27 מיליארד שקלים, בנוסף לחלקה של החברה בביצוע תוכנית נתיבי ישראל בהיקף של 10.8 מיליארד שקלים. התוכנית כוללת פיתוח רשת הכבישים הבינעירונית, פרויקטים בטיחותיים ונקודתיים, פיתוח מסילות רכב, אחזקה שוטפת ועוד. בין עקרונות התוכנית מוגדר גם: "טיפול בנגע תאונות הדרכים והגברת הבטיחות בכבישים". 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו