בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עבודות להארכת הרכבת הקלה בירושלים יחלו בקרוב ויימשכו עד שנת 2024

הקו האדום, שיוארך בשני קצותיו, ייפתח באוקטובר 2022, והקו הירוק מגילֹה עד הר הצופים ייפתח בסוף 2024. לאחרונה אושרה הקמתו של מרבית הקו הכחול, שייסע מגילֹה ועד רמות

2תגובות
הרכבת הקלה בירושלים, בספטמבר 2017
אוליבייה פיטוסי

עבודות נרחבות להארכת קווי הרכבת הקלה בירושלים יחלו בקרוב, ויימשכו ככל הנראה עד ל–2024. כך, הקו האדום, שיוארך בשני קצותיו, ייפתח באוקטובר 2022, והקו הירוק — מגילֹה עד להר הצופים ייפתח בסוף 2024.

קו הרכבת האדום, שעובר מהר הרצל ועד לפסגת זאב, מופעל מאז 2011 על ידי חברת סיטי־פס. כבר לפני כשלוש שנים הושלמו עבודות התשתית להארכת הקו בשני קצותיו — לשכונת קרית היובל בצד אחד ולשכונת נווה יעקב בצד השני, ובימים אלה נעשות העבודות להארכת הקו עד לבית החולים הדסה עין כרם. במקור, התכוונו משרד התחבורה והעירייה שסיטי־פס תניח את הפסים ותאריך את הקו, אך לאחר משא ומתן שנמשך כשנתיים הגיעו הצדדים למבוי סתום והמדינה החליטה שאת הארכת הקו יבצע זכיין חדש שייבחר בהליך מורכב בעוד כשנתיים. המשמעות היא שהארכת הקו ופתיחת התחנות החדשות לאורכו יתעכבו עד כשנה לאחר מכן. על פי לוחות הזמנים שהוצגו אתמול בתדריך של משרד התחבורה, משרד האוצר וצוות תוכנית אב לתחבורה — הגוף המנהל את התחבורה בבירה, הזכיין יחל להניח את המסילות בהארכות הקו בנובמבר 2020 והקו המחודש יתחיל לפעול רק באוקטובר 2022.

בניגוד לתשתית הקו הראשון, האדום, שהוקמה בעיקר על ידי הזכיינית סיטי־פס, בהארכות הקו ובקווים החדשים המתוכננים בעיר תיקח המדינה לאחריותה, באמצעות העירייה, את רוב עבודות התשתית ותותיר לזכיין החדש רק את הנחת המסילות ומערכת החשמל. שיטה זו, מקווים בצוות תוכנית אב לתחבורה, תקצר את לוחות הזמנים של ההקמה ותחסוך את העימותים המשפטיים והכספיים שהתנהלו מול סיטי־פס.

כך, במקביל להשלמת העבודות על הארכת הקו האדום יחלו בתקופה הקרובה עבודות נרחבות על הקו הירוק — שיעבור מגילֹה ועד להר הצופים. העבודות יכללו השקעה של צומת התנועה הגדול פת שבאזור קטמון. עבודות נרחבות באזור קרית הממשלה נמשכות כבר תקופה ארוכה. בצוות תוכנית אב רוצים להכין את התשתית להקמת הקו הירוק, כך שבדצמבר 2024 יחל לפעול גם הוא. למעשה, על בסיס התשתית האדומה והירוקה, ייסעו חמישה קווים תפעוליים נפרדים. זו תהיה הבסיס לרשת המכונה JNET (ג'רוזלם נט). הרשת במצב זה תכלול 27 ק"מ של מסילות ו–75 תחנות וייסעו בה כ–400 אלף אנשים מדי יום.

השלב הבא הוא הקמת הקו הכחול, שייסע מגילֹה ועד לרמות. לאחרונה אושרה התוכנית מלבד קילומטר אחד שעובר באזור עמק רפאים. בשל מחאת תושבים, החליטה הוועדה המחוזית לקיים דיון נוסף בנושא. על הפרק עומדות שלוש אפשרויות: העברת הקו כפי שתוכנן ברחוב ההיסטורי, להסיט אותו לפארק המסילה הסמוך או להשקיע אותו במנהרה. ההחלטה תתקבל בעוד כחודשיים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו