בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עיריית ירושלים מקימה עשרות מתקני חניה בגובה 17 מטר - בניגוד למדיניות

הורים לתלמידים בבית הספר הניסויי בעיר הפגינו נגד המתקנים, בטענה כי יפגעו בבטיחות הילדים. אישור הצבת המתקנים נעשה באופן חריג ונגד הניסיון לצמצם את השימוש ברכב פרטי, ובחברה הכלכלית בעיר אמרו כי מדובר בפתרון ביניים

30תגובות
מכוניות מגניבות

עיריית ירושלים מתכננת להקים עשרות מתקני חניה בגובה של כ-17 מטרים, בהיתר לשימוש חורג ובניגוד למהלכים שהובילה לצמצום השימוש ברכב פרטי בעיר. בשבוע שעבר הפגינו הורים לתלמידים בבית הספר הניסויי במרכז העיר, במחאה על הקמת שישה מתקנים, שלטענתם יפגעו בבטיחות הילדים.

עד כה הקימה חברת עדן, החברה לפיתוח כלכלי בירושלים, מתקן אחד סמוך לשוק מחנה יהודה. בהמשך צפויים לקום מתקנים בנקודות רבות בעיר, כולל בקרבת העיר בעתיקה, סמוך לשער ציון ולשער שכם. בחברה אמרו כי מדובר בפתרון ביניים שניתן להסרה מיידית.

מתקן החנייה שהקימה עיריית ירושלים סמוך לשוק מחנה יהודה, היום
אוליבייה פיטוסי

בשנים האחרונות הופחת מספר מקומות החניה והנתיבים המיועדים לכלי רכב פרטיים ברחבי ירושלים, ונאסרה תנועת מכוניות בחלקים נרחבים ברחוב יפו בקרבת הרכבת הקלה, ומאות מטרים ממתחם הקרוסלות המיועד בבית הספר הניסויי.

ממסמכי דיון בהיתרי בנייה שנערך בעירייה ב-8 באוגוסט, עולה כי ההיתר למתקנים דמויי הקרוסלה ניתן במסגרת שימוש חורג, שעבורו הוצא צו חניה לפי חוק מגרשים ריקים. החוק מאפשר לעירייה להשתמש במגרשים ריקים שבבעלותה לשורה של מטרות, ולפי תקנות החניה בירושלים, רשאי ראש העיר לייחד רחוב או מקום אחר כמקום חניה שבו מותרת החניה לכלי רכב.

ביום ראשון שעבר הפגינו ההורים סמוך לגן העצמאות, הצמוד לבית הספר הניסויי. אריק עבוד, אדריכל ששלושת ילדיו לומדים בבית הספר, אמר ל"הארץ" כי החניות המתוכננות הן מפגע, "בשל מיקומו במרכז העיר, סמוך לפארק ולמוזיאון מדהים, ונוכח העובדה שהוא סמוך לגני ילדים ובתי ספר על כל המשתמע מכך – ריח, רעש, חזות, סכנה ועומס תנועתי אדיר על הכניסה למרכז העיר".

ההפגנה נגד בניית מתקני החניה, בשבוע שעבר
אופיר לנג

לדברי עבוד, האישור שניתן להצבת החניות "מבטא באופן חד משמעי מעקף משפטי או ניצול פרצה תוך ערפול של כל תהליך השימוש החורג, שגם לו צריך להיות גבול מסוים". הוא הוסיף כי "בכל הערים הנארות בעולם היום לא מאפשרים כניסת רכב למרכז העיר. ערים כמו קופנהגן, שטוקהולם, לונדון ורבות אחרות, גובות אגרה גבוהה לנכנסים לעיר וגובות עלויות חניה מטורפות. זה צריך להיות הכיוון של העירייה. מגדלי החניה האלה יגרמו לגיהנום".

יו"ר המנהל הקהילתי לב העיר, אופיר לנג, כתב בפנייה למנכ"ל העירייה אמנון מרחב כי המהלך מבוצע באופן חדד צדדי, בעיצומם של דיונים עם הורי בית הספר על חלופה שתהיה מקובלת על כל הצדדים. לטענת ההורים, העירייה גידרה באישון לילה את החניון בכניסה לבית הספר לצורך תחילת העבודות. לנג כתב כי "המהלך המתואר נעשה באופן בלתי מתקבל על הדעת וללא כל הודעה מוקדמת, בטרם גובש ההסדר עם בית הספר הניסויי".

הדיון על הקרוסלות מתקיים בעיצומה של מערכת הבחירות לראשות העירייה, שתיערך ב-30 באוקטובר. ההורים מתרעמים על המעומד החילוני המוביל עופר ברקוביץ, חבר מועצת העירייה מטעם סיעת התעוררות, התומך ומוביל את הקמת הקרוסלות. ברקוביץ התבטא כמה פעמים בנושא ואמר שמדובר בפתרון זמני המטיב עם תושבי העיר. מנגד, אדריכל העיר עופר מנור אמר בשנה שעברה ל"הארץ" כי ירושלים היא העיר המובילה בישראל בהוצאת כלי רכב משטחה.

אתר העבודות בבית הספר הניסויי בירושלים, היום
אוליבייה פיטוסי

בחברת עדן אישרו כי קיימת כוונה להקים עשרות מתקנים ברחבי העיר, כדי לתת מענה ל"תקופת הביניים", כלשונם, עד להשגת פתרונות תחבורה ציבורית שישרתו את כל חלקי העיר - "כדי לאפשר חיים תקינים יותר", כהגדרתם. אותה תקופת ביניים מוערכת בחברה בכעשור. "המתקנים יכולים לרדת בקלות, בכל זמן נתון ובהינתן פתרון קבוע", נמסר מהחברה. בעדן הסבירו כי ההחלטה היכן להקים מתקני חניה מתקבלת בהתאם לתלונות של סוחרים ומבקרים, ושיש בחינה של ההתנהלות היומיומית של המשתמשים במרחב.

בתגובה לטענות כי המתקנים ייצרו מפגעים אסתטיים ומפגעי רעש, אמרו בעדן כי קיימת אפשרות לחיפוי הקרוסלות במסכים, קירות ירוקים, קירות זכוכית ועוד, באמצעות משרד האדריכלים רונה-כהן. עם זאת, החברה לא הציגה את אותן תכניות.

הדמיית מתקני החנייה סמוך לבית הספר הניסויי בירושלים
אדריכל אריק עבוד

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "העירייה פועלת להגדלת היצע החניות במקומות בעלי ביקוש גבוה, תוך שימוש באמצעיים חדשניים התואמים את הסביבה האורבנית. התכנית שאושרה על מגרש בבעלות עירונית מאפשרת הקמתם של למעלה ממאה מקומות חניה במקום ה-30 הקיימים בו כיום. מדובר בתוספת משמעותית מאוד עבור העסקים והמבקרים במרכז העיר. בחודשים האחרונים קיימה העיריה שיח הדוק עם הנהלת בית הספר וארגון ההורים של ביה"ס והעקרונות למתווה הוסכמו בין הצדדים והם מאזנים היטב בין צרכי הציבור הרחב מחד וצרכי בית הספר מאידך, כך שכולם מרוויחים. אנו נמשיך בשיח מול הגורמים הרלוונטיים על מנת ליישם את ההבנות שגובשו ולהמשיך ולחזק את מרכז העיר ובתוך כך את בית הספר הניסויי כפי שעשתה עד כה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו