בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שר התחבורה הורה להגביל תנועת משאיות בכביש בעוטף עזה בשל מחאת תושבים

התושבים באזור טענו כי כלי הרכב הכבדים הנוסעים בכביש פוגעים בו בכביש וגורמים לתאונות. ב-2016 התנגד משרד הביטחון ליוזמה דומה בשל חשש בפגיעה במעבר הסחורות לרצועת עזה בכרם שלום

6תגובות
שלט שמגביל את תנועת המשאיות בכביש 232, היום
אליהו הרשקוביץ

שר התחבורה ישראל כץ הודיע כי מהחודש הבא ייאסר על משאיות לנוע בשעות העומס בכביש 232 שבעוטף עזה. יוזמה דומה שעלתה לפני כשנתיים נתקלה בהתנגדות משרד הביטחון שחשש שההגבלה תפגע בשיקום עזה. משרד התחבורה מסר כי לא קיבל התנגדויות למהלך, אולם ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, מחה היום (רביעי) על כך שהאיסור כולל גם משאיות שמשרתות את יישובי עוטף עזה.

על פי החלטת כץ, תיאסר תנועת משאיות וכלי רכב כבדים מעל 12 טון בשלושה צירי תנועה מרכזיים המובילים למעבר כרם שלום בגבול רצועת עזה: כביש 232 מצומת סעד עד כרם שלום, כביש 241 מצומת אופקים עד לכביש 232, וכביש 234 מצומת רעים עד צומת אורים. האיסור יחול בין השעות 07:30 ל-09:00 בבוקר ובין השעות 15:30 ל-16:30 אחר הצהריים.

התאונה בכביש 232, היום
אליהו הרשקוביץ

תושבי האזור טענו בשנים האחרונות שהמשאיות גורמות לשחיקה מואצת של הכביש ולתאונות רבות. הבוקר התרחשה בכביש תאונה שבה נהרג בן 23 בהתנגשות בין רכב פרטי למשאית. התושבים דרשו מהמדינה למצוא עבורם פתרון, בסגירת הכביש למשאיות והרחבתו או בפתיחת מעבר סחורות צפוני יותר מכרם שלום, דבר שייתר את נסיעת המשאיות לאורך מרבית כביש 232.

בניסיון הקודם של כץ להגביל את התנועה בכביש, באפריל 2016, עתר איגוד נהגי המשאיות לבית המשפט, והצליח לעכב את המהלך לאחר שהמדינה התחייבה כי הנושא יעבור לדיון נוסף. גם המועצות האזוריות התנגדו להחלטה משום שחששו כי לא יהיה ניתן להחריג את המשאיות המשמשות את החקלאים באזור.

משאיות במעבר כרם שלום, הבוקר
אליהו הרשקוביץ

ירקוני ציין כי עדיף שהאיסור על תנועת המשאיות בשעות העומס לא ייצא לפועל, משום שהוא חל גם על משאיות של עסקים ישראליים. "צריך לזכור שיש פה מפעלים, יש פה חקלאים שמתבססים על התחבורה וזה דבר מאוד בעייתי", אמר. לדברי ירקוני, בשנה שעברה הושגה פשרה בנושא שלפיו הצו המקורי יצומצם ומשרד התחבורה יקים מגרש חנייה למשאיות סמוך למעבר כרם שלום, שם יוכלו נהגי המשאיות לשהות בשעות האיסור.

מחאת תושבים נגד העומס בכביש 232, ב-2016
אליהו הרשקוביץ

לפי נתוני משרד התחבורה, מדי יום נעים בכבישים אלה כ-2,000 משאיות וכלי רכב כבדים, המובילים מטענים וסחורות למעבר כרם שלום. המשאיות מהוות יותר מ-30% מתנועת כלי הרכב בצירי התנועה המרכזיים בדרום. ממשרד התחבורה נמסר כי "מאחר והכבישים המובילים למחסום כרם שלום חוצים יישובים רבים, תנועת המשאיות בהם מסכנת את התושבים והנוסעים ויוצרת עומסי תנועה חריגים".

עוד נמסר ממשרד התחבורה כי "כדי להימנע מפגיעה לא מידתית בבעלי המשאיות וכלי הרכב הכבדים, הוחלט להגביל את תנועתם בשלושה צירים בלבד, ורק בשעות בהן נוסעים עשרות אלפי תלמידים ותושבי האזור בדרכם לעבודה וממנה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו