בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תושבים ערערו, והתוכנית לבניית שישה מגדלי חניה במרכז ירושלים הוקפאה

המגדלים, בגובה 17 מטר, אמורים היו להיות מוקמים במגרש ליד בית הספר הניסויי. ועדה לתכנון ובנייה קיבלה ערר של ועד ההורים וחברי מועצת העיר וקבעה כי הליך אישור התוכנית לא היה תקין

תגובות
מכוניות מגניבות

ועדת הערר המחוזית של ירושלים לתכנון ולבנייה השהתה היום (ראשון) את התוכנית של העירייה להקים שישה מגדלי חניה ליד בית הספר הניסויי במרכז העיר. הוועדה קיבלה את הערר שהגישו ועד ההורים של בית הספר עם חברי המועצה לורה ורטון ויוחנן ויצמן, נגד הקמה של שש קרוסלות חניה בגובה של 17 מטרים במגרש חניה סמוך למוסד החינוכי, ליד שכונת נחלת שבעה. הקרוסלות אמורות להכיל 16 מקומות חניה כל אחת. 

בעירייה ניפקו את האישור להקמת קרוסלות החניה באמצעות צווי חניה לפי חוק מגרשים ריקים. לפי העירייה, החוק מאפשר לה להשתמש במגרשים ריקים שבבעלותה למטרות שונות, ולפי תקנות החניה בירושלים, רשאי ראש העיר לייחד רחוב או מקום אחר כמקום חניה. בעירייה ובחברה לפיתוח כלכלי של ירושלים "עדן" טענו שמדובר בחניונים זמניים. בכוונתם להקים חניונים דומים רבים ברחבי העיר, גם סמוך לחומות העיר העתיקה.

ההורים טענו שהקרוסלות הן מפגע, ושהעירייה סוטה מחוק התכנון והבנייה בכך שהיא מקימה את מגדלי החניה באמצעות צו חניה, על אף שמדובר במבנה לכל דבר. עוד טענו שהבקשה של העירייה אינה תואמת את ייעוד השטח שמיועד להקמת מבני ציבור. בנוסף, הביא האדריכל הירושלמי קרלוס פרוס מדבריו של אדריכל העיר עופר מנור, שאמר בעבר שיש לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ובהליכה ברגל במרכז העיר ולצמצם את תנועת הרכב הפרטי.

גם קונסטרוקציה היא בניין

ועדת הערר המחוזית של ירושלים בראשות עו”ד אליעד וינשל קבעה שהליך קבלת ההיתר עבור הקרוסלות לא היה תקין, והחזירה את הבקשה לעירייה לשם ביצוע הליך פרסומי תקין, שמיעת התנגדויות וקבלת החלטה שמתייחסת לשאלה התכנונית המורכבת המתעוררת במקרה. ועדת הערר ציינה שלא ניתן לטעון שמדובר בבינוי זמני שאינו מצריך זכויות בנייה, כפי שטענה העירייה, וכי גם קרוסלה שעשויה מברזל ולא מוקפת בקירות מוגדרת כבניין לצורך הוראות החוק. 

ועדת הערר כתבה כי "חוק התכנון והבניה מגדיר את המונח 'בניין' בהגדרה רחבה הכוללת 'כל מבנה, בין שהוא בנוי אבן ובין שהוא בנוי בטון, טיט, ברזל, עץ או כל חומר אחר' ולרבות 'קיר, סוללת עפר, גדר וכיוצא באלה הגודרים או תוחמים, או מיועדים לגדור, או לתחום, שטח קרקע או חלל'.

מתקן חניה בירושלים. עשרות מתוכננים ברחבי הבירה
אוליבייה פיטוסי

עורכת הדין שירה בירנבאום ממשרד עורכי הדין שרון אבני, שייצגה את התושבים בדיון, אמרה שההחלטה יכולה להשליך על אישורי מגדלי החניה ברחבי העיר. "ככל שהעירייה וחברת עדן מעוניינים להציב מתקני חניה עליהם להגיש בקשה תקנית להיתר ולהוכיח שקיימים שטחי בנייה".

חבר המועצה יוחנן ויצמן אמר כי "הנושא של שימוש לא הוגן בנושאי התכנון ובנייה על ידי עיריית ירושלים חייב להיפסק, הוכח שוב שלתושבי ירושלים יש מעמד בכל הליכי התכנון".

מנכ"ל חברת עדן אלון שפייזר אמר שהחברה תבחן את הפרוצדורה התכנונית שתאפשר את הקמת החניונים, והדגיש שהם זמניים. "הציגו את המהלך כמפגע בלתי נסבל, אנחנו לא באים לעשות דברים מכוערים. זה מבחינתנו זמני עד שרשת הרכבות תפעל. אנחנו לא מתכננים לעשות תוכנית לחניונים לכל העיר, אלא נקדם תכנון נקודתי למספר מגרשים". 

מעדן, החברה לפיתוח כלכלי של ירושלים, נמסר: "יו"ר וועדת הערר קבע החלטה פרוצדורלית לפיה הנושא צריך להיות מוסדר לא על ידי ועדת הרישוי אלא על ידי הוועדה המקומית. במשך שנים, החניון שימש כחניה פרטית של הורי בית הספר ולכן קמה צעקה ציבורית מוצדקת. בכל מקרה, החניה תהיה ציבורית – לא הגיוני בשום בית ספר אחר שחניית מוסד חינוכי הופכת לחניה פרטית להורי בית הספר בלבד. הצורך הציבורי עליו אנו עונים כאן הוא זה בחניה לכלל הציבור וחנית לילה לתושבי האזור ולא רק למספר מצומצם של אנשים. בנוסף, גם דוח בטיחות וגם דוח איכות סביבה קובעים כי אין שום מניעה בנושאים אלו להמשיך ולקדם את התכנית. בסוף ישנה כאן שאלה ציבורית וחברתית מאד פשוטה – האם במצב של מצוקת חניה ידועה, הגיוני לסגור מתחם חניה למספר מצומצם של אנשים אלו או אחרים".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו