בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המדינה מימנה יותר מ-6 מיליון שקל דו"חות חנייה לאנשי קבע

דו”ח המבקר מגלה כי במשך חמש שנים צה”ל לא הפעיל כל אמצעי אכיפה נגד משרתים שקיבלו דו”חות חנייה שנרשמו לחובת כלי רכב שבשימוש צה”ל

2תגובות

תקציב הביטחון מימן יותר משישה מיליון שקלים של דו”חות חנייה שנרשמו לכלי רכב של אנשי קבע. דו"ח המבקר שפורסם היום (רביעי) מגלה כי במשך חמש שנים צה"ל לא הפעיל כל אמצעי אכיפה נגד משרתים שקיבלו דו”חות חנייה שנרשמו בעבור כלי רכב שבשימוש צה"ל. דווקא הקופה הציבורית היא שנדרשה לשאת במימון אותם דו”חות – ב-2009 העביר צה"ל ארבעה מיליון שקלים לטובת עיריית תל אביב בגין דו”חות חנייה, ואילו בחודש יוני האחרון העביר צה"ל 2.3 מיליון שקל לעיריית ירושלים במסגרת הסכם פשרה לפיצוי כספי בגין דו”חות. בינואר 2012 הסתכמו דרישות התשלום מצד 10 רשויות מקומיות על 19 מיליון שקלים, בגין עבירות שבוצעו עד לחודש מאי 2011.

במהלך פגישת עבודה בין מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל') אודי שני, ליועץ המשפטי למערכת הביטחון, עו"ד אחז בן ארי, באפריל 2010, אמר שני כי "התחושה היא שבצה"ל אפשר להיות עבריין מבלי לשלם על כך". עם זאת, ולמרות דיונים חוזרים ונשנים בנושא, רק בדצמבר 2011 פורסם תיקון לפקודת מטכ"ל שקבעה כי ניתן לנכות משכרו של משרת הקבע את הדו"חות שניתנו לו. לפי נתונים עדכניים של הפרקליטות הצבאית עולה כי בשנה האחרונה – ממארס 2012 ועד לחודש מארס האחרון, נגבו כ-87 אחוזים מסכום החוב שנוצר בגין החובות. "יש לראות בחומרה את אי-הפעלת אמצעי אכיפה על ידי צה"ל נגד חיילים בגין דו"חות חניה, וחיוב הקופה הציבורית במימון דו"חות אלו. על צה"ל להשלים בהקדם את התהליכים שיאפשרו טיפול ראוי בדו"חות החניה", קובע המבקר.

דו"ח המבקר בחן את השימוש בכלי רכב במשרד הביטחון ובצה"ל, ומצא כי שוברים שחולקו למפקדי חטיבות וגדודים במילואים, שנועדו לספק להם כלי רכב חכורים בזמן התעסוקה המבצעית, הועברו לגורמים אחרים. במקרה אחד התברר כי ב-2009 זייף רס"ל במילואים כ-30 שוברים. אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה לא נקט בצעדים לשיפור הפיקוח והבקרה על חלוקת השוברים, כאשר שווי היקף ההטבה עומד על כמעט מיליון שקל בשנה.

בנוגע לשימוש בכלי רכב במשרד הביטחון מתברר כי הזכאות לקבלת כלי רכב צמוד במשרד נקבעת ללא אמות מידה. סמנכ"ל המשרד וראש אגף המבצעים והנכסים (אמו"ן) במשרד, בצלאל טרייבר, לא פירט כנדרש את הנימוקים להחלטות להקצאת כלי רכב. שני עוזרי מנכ"ל משרד הביטחון ממשיכים להחזיק בכלי רכב שניתן להם מתוקף תפקידם – גם לאחר שסיימו את עבודתם – האחד באוקטובר 2008, ועובד נוסף בדצמבר 2011, מבלי שהשניים ביקשו להמשיך ולהחזיק בכלי הרכב הצמוד. "מדובר במתן הטבה לעובד בהליך שאינו עולה בקנה אחד עם כללי מינהל תקין", נכתב בדו"ח.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "בצה"ל רואים חשיבות רבה באכיפת עבירות תנועה המבוצעות על ידי כלי רכב המצויים בשימוש צה"ל, ופועלים במישורים שונים למיגור התופעה ולאכיפה פעילה. יש לציין כי בשנה האחרונה חלה ירידה ניכרת בהיקף הדו"חות המתקבלים בצה"ל, וכן מתבצעת אכיפה מוגברת נגד עברייני החנייה. בימים אלו פועלים בצה"ל להסדרת נוהל עבודה אחיד מול הרשויות המקומיות לשם העברת הכספים שניגבו עבורן". 

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "המשרד הקים ועדה קבועה ובלתי תלויה, בראשות סמנכ"ל וראש אגף משאבי אנוש, שבוחנת כל בקשה להקצאת רכב צמוד, על-פי עקרונות ואמות מידה קבועים. ועדה זו היא הסמכות הבלעדית לאישור או דחייה של כל בקשה בתחום זה". במשרד הביטחון לא הגיבו לשאלת "הארץ" האם שני עוזרי מנכ"ל שהחזיקו ברכב צמוד גם לאחר סיום עבודתם עדיין מחזיקים במכונית. 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו