עיתון כווייתי: שטייניץ הוא שהדליף מידע מהקבינט על איראן

עיתון אל-ג'רידה, שפרסם בעבר סיפורים בלעדיים מפי מקורות ישראליים, דיווח מפי מקור ישראלי כי העניין התגלה במעקב השב"כ אחר השיחות של שר האוצר

יהונתן ליס
יהונתן ליס
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
יהונתן ליס
יהונתן ליס

העיתון הכוויתי אל-ג'רידה דיווח הבוקר (שלישי) כי שר האוצר יובל שטייניץ הוא שהדליף לתקשורת מידע מישיבת קבינט שעסקה בעניין איראן. כך אמר לעיתון מקור ישראלי. לדבריו, העניין התגלה במעקב שביצע השב"כ אחר שיחות הטלפון שלו.

בשב"כ טענו הבוקר כי הפרסום משולל כל יסוד. ראש השירות יורם כהן אף יצר קשר עם שטייניץ והכחיש את הדברים. עם זאת, בסביבת שטייניץ פיזרו רמזים ביחס לזהות מדליף הידיעה ואמרו כי "מעניין מאוד מי מסוגל להדליף מידע שנלקח לכאורה מחקירת שב"כ, ולמי יש אינטרס לעשות זאת". 

הדיווח הבוקר הוא התקרית השלישית בחודשיים האחרונים שבה עולה שמו של שר האוצר בין היתר כגורם מתסיס ביחסים שבין ראש הממשלה לשר הביטחון. בשבוע שעבר דיווח ערוץ 2 על תוכן שיחה בארבע עיניים בין שטייניץ לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בה תקפו בבוטות את ברק. "תיזהר מברק, הוא עלול לעקוץ אותנו בעניין התקציב", אמר שטייניץ, ונתניהו השיב: "אתה יודע מה הוא (ברק) עשה בעניין המדיני? הוא נסע לארצות הברית כדי ללבות את הסכסוך בינינו לבין אובמה, כדי להצטייר כ"מושיע" ומתון, המפשר בין הצדדים".

בלשכת נתניהו סירבו להתייחס לדיווח, ומלשכת ברק נמסר: "זה לא סוד שבחדרי הדיון הסגורים בממשלה, ומעת לעת גם בפומבי, יש לאהוד ברק עמדות אחרות מעמדות רוב חבריו בממשלה, כולל ראש הממשלה".

בתחילת ספטמבר יצא שטייניץ למתקפה גלויה נגד ברק. בראיון לערוץ 2 טען כי "ברק כבר עקץ פעמיים בעבר - את ראש הממשלה לשעבר אולמרט ואת חבריו למפלגת העבודה. הוא עשוי לעקוץ שוב". בעקבות הפרסומים כינה מקורבו של ברק, השר שלום שמחון, את שטייניץ "הפודל של נתניהו". 

ביום ראשון קיים נתניהו "שיחת נזיפה" לברק בלשכתו בירושלים. בעקבותיה פרסם משרד הביטחון הצהרה על דעת שני הצדדים, ולפיה ברק רואה עין בעין עם נתניהו את סוגיית הטיפול בגרעין האיראני ובמגעים עם הממשל האמריקני.

עיתון אל-ג'רידה הכווייתי נוסד ב-2007, ובארבע שנות פעילותו פרסם כמה סיפורים בלעדיים שהתבססו על מקורות ישראליים. בעולם הערבי סבורים כי ידיעות רבות נועדו להעביר מסר מישראל לסוריה וללבנון. אחת החשיפות של העיתון, שנשענות כנראה על לשכת ראש הממשלה בישראל, הובילה בסופו של דבר להדחת עוזי ארד מתפקיד היועץ לביטחון לאומי.

תגובות