כך הפכו בני הנוער לקהל המחוזר על ידי המפלגות

ציפי לבני פונה לצעירים שעושים את זה בפעם הראשונה, ובבית היהודי פונים לקהלים שאפילו לא יכולים להצביע. במערכת הפוליטית חושבים על העתיד

יהונתן ליס
יהונתן ליס
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
יהונתן ליס
יהונתן ליס

באחד מסרטי ההסברה האחרונים שהפיצה "התנועה" באינטרנט, נשמע קולה של יו"ר המפלגה, ציפי לבני, כשהיא פונה לזוג אוהבים צעירים בני 18. "פעם ראשונה הא?", שואלת לבני, "אני רוצה שתדעו שנכון מה שאומרים: את הפעם הראשונה זוכרים כל החיים. חשוב שבעוד כמה שנים תדעו שעשיתם את זה עם האדם הנכון, ושזה היה המעשה הנכון".

התגובות לסרטון נעו בין התפעלות למבוכה - אבל סרטון זה, כמו רבים אחרים, הוא חלק מהמאמצים הרבים שמפעילות המפלגות השונות כדי להגיע אל אלו שמצביעים לראשונה, ואפילו אל חבריהם נטולי זכות הבחירה, בעזרתם הם מקווים לבסס קהל תומכים נלהב. "היינו בהמון תיכונים ובבתי ספר ברחבי הארץ", אמר מועמד הרשימה, בועז נול, "יש לנו תחושה מאוד חזקה שהצעירים יקבעו את הבחירות פה הפעם".

ב"בית היהודי" לקחו מאמצים אלו צעד אחד קדימה - ופנו במוצהר בקמפיין שלהם למי שעדיין לא יהיו בעלי זכות הצבעה מחר. "זאת אולי נראית כמו החלטה תמוהה, אבל ידענו מה אנחנו עושים", סיפר אתמול מנהל הקמפיין של המפלגה, משה קלוגהפט. לדבריו, הפניה לצעירים, הפכה אותם ל"סוכנים" של המפלגה ברשתות החברתיות באינטרנט.

סרטון "הפעם הראשונה" של לבני

"פנינו למצביעים שלנו באמצעות הצעירים", הסביר קלוגהפט. "אנחנו חיים כיום בעולם סמארטפוני, שלא היה כאן בשום מערכת בחירות אי-פעם. כל ילד שהצטלם עם נציגי המפלגה העלה את התמונה לאינסטגרם ולפייסבוק, שיכנע חברים ושיתף את הפעילות שלנו. בעצם יצרנו כך סחף מאוד גדול שבסופו של דבר יביא להרבה יותר מצביעים. אנחנו מעריכים שכל ילד כזה יכול להביא 40 מצביעים לקלפי. בפנייה למבוגר, אנחנו עובדים יותר קשה ובסופו של דבר הוא מביא לקלפי רק את עצמו".

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ