בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הממשלה אישרה לבטל את אגרת הטלוויזיה ולרכוש מטוס לראש הממשלה

אושרו הצעות שר התקשורת לסגירת רשות השידור והמלצות ועדת גולדברג לרכישת מטוס ובניית מעון לרה"מ. המחיר המוערך למעון: כ-650 מיליון שקל

75תגובות

רשות השידור עומדת בפני סגירה: הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של שר התקשורת, גלעד ארדן, למהלך של סגירת רשות השידור הקיימת ופתיחת שידור ציבורי חדש. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביע תמיכה בחקיקה – אך בדבריו היתה מידת הסתייגות מהנוסח המקורי.

"אנחנו נדון היום ברפורמה ברשות השידור שגיבש שר התקשורת, גלעד ארדן. הרפורמה הזאת מובאת אחרי כתריסר ועדות שעברו דרך ממשלות ישראל וכאן אנחנו באים לממש סוף סוף את הרפורמה שעיקריה הם קודם כל שאזרחי ישראל יפסיקו לשלם אגרת טלוויזיה מהשנה הבאה, ובכך יבוטל המס הזה שגובה יותר מ-300 שקל בשנה מכל משפחה" - כך אמר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה השבועית.

נתניהו גם התייחס לדרישת העובדים לשלבם בשידור הציבורי החדש, והביע תמיכה בכך - על אף שוועדת לנדס ומשרד התקשורת סירבו להתחייבות מעין זו. לדברי נתניהו, "עובדי הרשות הטובים, ויש רבים כאלה, ימשיכו לעבוד ברשות החדשה, ועובדי הרשות שיפרשו יזכו לתנאים הולמים והוגנים. אני חושב שהרפורמה הזאת היא חיונית. אנחנו רוצים שידור ציבורי יותר חזק. הוא צריך להיות יעיל, הוא צריך לעבור שינוי שקוראים לו במשך שנים רבות, ואני מאוד מעריך את העובדה שאתה, גלעד ארדן, מביא את הרפורמה הזאת בפנינו. היא לא בלי בעיות, היא בוודאי גם תעבור שינויים כאלה ואחרים במהלך החקיקה, אבל הכיוון הוא ברור והתוצאה לדעתי גם מובטחת".

משה מילנר / לע"מ

בעקבות האישור אמר ארדן כי "הרפורמה להצלת השידור יצאה לדרך. המהלך יוביל לביטול אגרת הטלוויזיה ויחזיר את הרלבנטיות לשידור הציבורי עם הקמת שלושה ערוצי טלוויזיה חדשים. הצעת החוק קובעת כי רשות השידור תיסגר רק לאחר שהשמשדר הציבורי החדש יחל בפעילותו. לאזרחי ישראל מגיע שידור ציבורי טוב יותר - ואנו בדרך להשיג מטרה זו. אני מודה לראש הממשלה ולשרים על תמיכתם".

שר האוצר, יאיר לפיד, מסר: "אני בעד שידור ציבורי, זה חשוב וראוי ודווקא בגלל זה אני בעד המהלך. רשות השידור הפכה להיות חברה ממשלתית שאין שום ביקוש למה שהיא מייצרת. דבר חשוב נוסף הוא ניתוק הפוליטיזציה, ממשלות מתחלפות ורשות השידור צריכה להישאר מנותקת מהפוליטיקה".

בנוסף, אישרה היום הממשלה גם את המלצותיה של ועדת גולדברג, שבחנה רכישת מטוס לנסיעות רה"מ והנשיא שיכלול אמצעי מיגון. הוועדה גם ממליצה על הקמתו של מעון חדש לראש הממשלה, כולל משרד.

בהצעת המחליטים שהגיש רה"מ נתניהו הוא ביקש מהממשלה לאמץ את עיקרי דו"ח הוועדה הציבורית ולהטיל על משרד הביטחון להציג לקבינט המדיני-ביטחוני תוכנית לאפיון ורכש של המטוס הייעודי ומערכותיו הנילוות בתוך 60 יום. כמו כן, הממשלה הטילה על מינהל הדיור הממשלתי לבצע את המלצות הוועדה בכל הקשור להקמת משרד רה"מ.

בהצבעה נמנע שר השיכון אורי אריאל (הבית היהודי), שאמר כי לא ראוי שהנושא יגיע לדיון בממשלה בצורה מוגמרת, מבלי שייערך עליו דיון מעמיק בממשלה. באחרונה הביע שר האוצר יאיר לפיד התנהגדות לרכישת המטוס והקמת מעון ומשרד חדש לרה"מ.

בדברי ההסבר להצעת ההחלטה שהוגשה לממשלה נמסר כי "היקף התקציב הנדרש אינו ידוע בעת הגשת הבקשה והנושא התקציבי יובא לאישור הקבינט המדיני בטחוני". הערכת צוות משרד הביטחון בוועדת גולדברג היתה כי רכישת מטוס בן 10–15 שנה והסבתו להטסת הנשיא וראש הממשלה לחו"ל תעלה 70 מיליון דולר וכי העלות השנתית לתחזוקת ותפעול המטוס תהיה 13 מיליון דולר. לוועדה הוגשו גם הערכות שלפיהן עלות המטוס תהיה נמוכה יותר. עלות בניית מבנה חדש למשרד ראש הממשלה ולצדו בניין למגורי ראש הממשלה הוערכה באחרונה ב–650 מיליון שקל.

הוועדה הוקמה בהתאם להחלטת ממשלה מדצמבר 2013. הוועדה מונתה על ידי נתניהו, והגישה לו את המלצתה לפני כשבועיים. בוועדה כיהנו שופט בית המשפט העליון בדימוס ומבקר המדינה לשעבר אליעזר גולדברג, ששימש כיו"ר; מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (מיל') עידו נחושתן; וסגנית נשיא לשכת רואי החשבון ולשעבר יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד, רו"ח איריס שטרק. הוועדה שמעה חוות דעת מ–23 איש, בהם ראש הממשלה, מנכ"לית בית הנשיא, ראש המוסד, ראש השב"כ, ראש המטה לביטחון לאומי והחשבת הכללית.

הוועדה קבעה כי "די בחסרונות כמו תקשורת ואבטחת המטוס הקיימים כיום במטוסים הנחכרים לטיסות מסויימות ואשר יהיו קייימים באותה מידה אם תהיה התקשרות ארוכת טווח עם חברת תעופה כדי להצדיק מסקנה בדבר קיומו של צורך לרכוש מטוס ייעודי להטסת ראשי המדינה. הוועדה הוסיפה כי ההצעה להתקשר התקשרות ארוכת טווח עם חברת תעופה להטסת הנשיא ורה"מ ירד מהפרק כאשר התברר שאף חברה לא תכננה לגשת למכרז שכזה.

למרות עמדתם של החשבת הכלכלית, מיכל עבאדי־בויאנג'ו ואגף התקציבים באוצר הדגישה הוועדה: "מבחן הכדאיות הכלכלית ברכישת מטוס יעודי אינו המבחן היחיד שיש לשקול בנדון. לדברי הוועדה "לכך הסכימה גם עבאדי בהופעתה בפני הוועדה, שלדבריה בדיעבד להפקיד עבודה כזו בידי אנשי כספים זה אינו מהלך נכון".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו