בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ארדן פועל לדחיית עבודות הרכבת הקלה בתל אביב

השר לביטחון הפנים כינס היום דיון בנושא, למרות הודעת משרדי האוצר והתחבורה על החרמתו. שר התחבורה כץ: "חריגה מוחלטת מהסמכות". מבקר המדינה יבחן את היערכות הרשויות

16תגובות

שבועיים לפני המועד המתוכנן להתחלת עבודות הכרייה של הרכבת הקלה בגוש דן, אמר אתמול השר לביטחון פנים גלעד ארדן לגורמים במשטרה כי יפעל לדחות את תחילת העבודות. בדיון שכינס בנושא מתח ארדן ביקורת חריפה על משרד התחבורה והיערכותו לתחילת העבודות. מנגד הודיע שר התחבורה ישראל כץ כי לארדן אין סמכות לדון בנושא והדגיש כי העבודות יחלו במועד שנקבע. מבקר המדינה יוסף שפירא הודיע אתמול כי יבחן את היערכות הרשויות לעבודות התשתית. 

ביום חמישי האחרון הציגה המשטרה לארדן את ההשלכות של העבודות המתוכננות על ביטחון הציבור ועל איכות החיים של התושבים. בדיון הובהר לשר כי אין כל תיאום בין המשטרה למשרד התחבורה, וכי האחרון לא עמד עד כה באף אחת מההתחייבויות הקשורות לתחילת העבודות.

אמיל סלמן

לפי ההערכות של המשטרה, למרות שהעבודות עתידות להתבצע רק בסביבת תל אביב, העומסים בכבישים יגיעו גם לצפון השרון, למודיעין ולאשדוד. לפי המשטרה, משרד התחבורה לא סיפק צירי חירום, כפי שהבטיח, ומתוך 36 החניונים שאמורים היו להיפתח בשולי תל אביב על מנת לאפשר לנהגים להיכנס לעיר בתחבורה ציבורית, רק שלושה נפתחו בפועל. גם קווי התחבורה הציבורית טרם הוכשרו, לטענת המשטרה.

ארדן קיים אתמול דיון בהסדרי התנועה לקראת תחילת העבודות, במטרה לבחון את עצם האפשרות להתחיל את העבודות כמתוכנן בשניים באוגוסט. בתגובה הודיע שר התחבורה ישראל כץ כי נושאי הדיון "חורגים לחלוטין מתחום סמכותו" של ארדן וקרא לו לבטלו. מהדיון נעדרו נציגי משרד התחבורה בהוראתו של כץ. בדיון ביקש ארדן לברר את מידת ההיערכות של הגופים השונים לתחילת העבודות. הוא הביע חשש כי תחילת העבודות במועד שנקבע תוביל לכאוס תחבורתי בגוש דן כולו ללא הכנה מתאימה. ארדן הבהיר כי ידחה את תחילת העבודות אם לא ישתכנע שההיערכות מספקת.

בדיון עלתה שורה של בעיות, ובהן הכוונה לפתוח בשלב ראשון רק שלושה חניוני "חנה וסע", אף שיש צורך ברבים נוספים. כמו כן, דובר על כך שטרם החל סימונם של נתיבי תחבורה ציבורית ולא גויסו שוטרים לאכיפה בנת"צים הקיימים. משרדי התחבורה והאוצר התחייבו להקצות תקציב לכ-170 תקנים חדשים לשוטרים, אך לדברי המשרד לביטחון הפנים טרם הועברו כספים ולכן לא החל גיוס השוטרים.

כץ, מצדו, ביקש להדגיש בהודעתו כי "האחריות להקמת פרויקט הרכבת הקלה מוטלת עליי והעבודות יתחילו ב–2.8 בדיוק כפי שתוכנן. נ.ת.ע (נתיבי תחבורה עירוניים) ומשרדי התחבורה והאוצר נערכו, וכל הגורמים — ובכללם משטרת ישראל — קיבלו עדכון והתראה, והדברים תואמו איתם מבעוד מועד". 

עופר וקנין

אתמול הודיע שפירא כי החליט "לבחון בזמן אמת את היערכות הרשויות השונות לתחילת עבודות התשתית של הרכבת הקלה ומתן פתרונות לאזרחי המדינה במטרופולין תל אביב". לדבריו, עלה חשש כי כתוצאה מהעבודות ייגרמו שיבושי תנועה ועומסי תנועה גדולים שיכבידו על אזרחי המדינה, וכי "לפי פרסומים שונים נטען כי הרשויות השונות אינן ערוכות לטפל באתגרי הפרויקט".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "העבודות על הרכבת הקלה בתל אביב יימשכו במלואן, בדיוק ובהתאם למה שסוכם עם כל הגורמים המקצועיים במשטרה, ובהתאם ללוח הזמנים שפורסם. על השר לביטחון פנים לוודא שמשטרת ישראל מבצעת את המטלות שהוטלו עליה וכי היא ערוכה למשימות שלקחה על עצמה".

שר התחבורה ישראל כץ מסר כי "מתוקף תפקידי אפעל לקידום הפרוייקט לטובת רווחת כלל אזרחי גוש דן. כשם שבעבר לא אפשרתי שהפרוייקט יידחה או ייפגע, כך יקרה גם הפעם".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו