בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נתניהו: ממשלת רבין השקיעה בחינוך וההישגים ירדו, בריה"מ השקיעה בחינוך וקרסה כלכלית

שר האוצר הלין בישיבת הממשלה על האחוז הנמוך של הזכאים לבגרות בפריפריה. בתגובה לטענת נתניהו אמר כחלון: לא יכול להיות שהפריפריה זה בריה"מ והמרכז זה ארה"ב

169תגובות

עימות פרץ בישיבת הממשלה בין שר האוצר משה כחלון לבין ראש הממשלה לאחר שכחלון מתח ביקורת על הפער בין הישגי תלמידים בפריפריה לאלה של תלמידים במרכז.

"יש שני אחוזי זכאות לבגרות בפריפריה ואפס אחוזים ברהט. זה לא יכול להימשך", אמר כחלון בישיבה שעסקה בין היתר בהיערכות הממשלה לפתיחת שנת הלימודים. "צריך לקחת אחריות. לא יכול להיות שתלמידי הפריפריה יהיו טובים רק למסלולים מקצועיים. זה מנציח את הפער. הכל חינוך. צריך להשקיע בחינוך".

נתניהו השיב לכחלון: "למרות שממשלת רבין השקיעה הרבה בחינוך, עדיין ההישגים ירדו. זה לא רק חינוך, זה חינוך וכלכלה. תדאג לכלכלה צומחת". על כך השיב שר האוצר: "אני דואג לכלכלה וזה לא סותר את נושא החינוך". נתניהו אמר בתגובה: "אני לא מסכים עם הקו שלכם. לא הסכמתי עם גדעון סער ועם שי פירון (שכיהנו כשרי חינוך). זה צריך להיות יזמות עסקית שתביא את השיפור הכלכלי למקומות הללו. תראה כמה השקיעה ברית המועצות בחינוך, אבל הם כשלו כי לא היתה שם יזמות עסקית. ברוסיה כולם היו מהנדסים ובסוף הכלכלה קרסה". על הטענה הזאת ענה כחלון: "לא יכול להיות שהפריפריה זה ברית המועצות וצפון תל אביב ורמת השרון זה ארצות הברית".

בפתח הישיבה התייחס נתניהו בהרחבה לפתיחת שנת הלימודים ביום חמישי. "היעד שלנו הוא לבצע מהפכה בחינוך", אמר. "המהפכה הזאת תהיה מבוססת על שני דברים, ואני מתמצת אותם במלים 'מצוינות וציונות'". לדבריו, לצד מיצוי הפוטנציאל האישי, מערכת החינוך תשקיע "מאמץ עליון" כדי ללמד תנ"ך ומורשת ישראל. "תולדות הציונות בעם החדש, טיהור השקר הגדול שנמצא כאן לגבי הזכות שלנו להיות בארץ הזאת, והצדק של היותנו כאן, עם ישראל בארץ ישראל. אלה דברים שהם חשובים, אבל גם מורשת אחרת – המורשת של פתיחות עם ישראל ותרומתו לעולם".

השר בנט הזכיר בישיבת הממשלה את הפערים הגדולים בין המרכז לפריפריה בלימודי המתמטיקה והאנגלית. לדבריו, "בחצור הגלילית 3% ניגשו ל-5 יחידות, ברמת השרון - 25%. באופקים - 2%, ברהט - 0%, בקריית אונו - 26%. זה נשמע הגיוני? אלוהים פיזר יותר שכל במרכז הארץ? זה דבר שאנחנו כממשלת ישראל יכולים לקבל? זו הזנחה חמורה ואנו נחושים לתקן. זו הסיבה שאני מתמקד במדעים, מתמטיקה והשנה גם אנגלית". בנט הוסיף: "עשינו פנייה חדה אל מערכת חינוך אישית יותר עם כיתות יותר קטנות, עם סייעת שנייה בגני הילדים, עם מהפך בלימודי המתמטיקה, וגם עם תוכנית לאומית באנגלית, עם ועדת ביטון שהקמנו כדי לחבר בין חלקי העם הזה ושנת ירושלים שמיד תתחיל. והשנה, רק נגביר הילוך".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו