טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נתניהו פעל למנות את ארי הרו ליו"ר חדשות 10 כשבלווטניק רכש את הערוץ

נתניהו ביקש ממנכ"ל קבוצת RGE, שבה שותף לן בלווטניק, למנות את הרו ליו"ר הדירקטוריון כצעד בונה אמון. במסגרת פרשה 1000, חוקרת המשטרה את החשד כי רה"מ ביקש מבלווטניק לרכוש את ערוץ 10 כדי לסייע למקורבו מילצ'ן

תגובות
נתניהו והרו ב-2009
דניאל בר און / ג'יני

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פעל למנות את ראש הסגל במשרדו לשעבר ארי הרו ליו"ר חברת החדשות של ערוץ 10, בשעה שכיהן גם כשר התקשורת. זאת, לאחר שנתניהו תמך במכירת הערוץ לאיש העסקים לן בלווטניק. ל"הארץ" נודע כי נתניהו ביקש ממנכ"ל קבוצת RGE שבה שותף בלווטניק למנות את הרו ליו"ר הדירקטוריון כצעד בונה אמון.

העסקה לרכישת ערוץ 10 נחקרת כעת בהקשר לפרשה 1000, שבה חשוד נתניהו כי קיבל טובות הנאה מאילי הון המקורבים לו, ובראשם איש העסקים ארנון מילצ'ן. לפי החשד, נתניהו ביקש מבלווטניק לרכוש את ערוץ 10 כאתנן למילצ'ן, שלו מניות בערוץ. בלווטניק התמודד על רכישת הערוץ מול איש העסקים אילן שילוח, ומכירת הערוץ לו הניבה למילצ'ן תמורה כספית שלא היה מקבל אם שילוח היה הרוכש.

בלווטניק
בלומברג

הרו הוא עד מדינה נגד נתניהו בפרשת טובות ההנאה וכן בתיק 2000, שבמרכזו החשד שנתניהו סיכם עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס על סיקור אוהד בכלי התקשורת שבבעלותו בתמורה להחלשת החינמון המתחרה, ישראל היום. גם בפרשה זו מילא בלווטניק לכאורה תפקיד מפתח: לפי החשד, נתניהו ביקש ממנו למצוא משקיע שירכוש חלק מידיעות אחרונות כדי לסייע למוזס.

קבוצת RGE, שבבעלות בלווטניק ואנשי העסקים הישראלים אביב גלעדי ואודי רקנאטי, רכשה במאי 2015 51 אחוזים ממניות ערוץ 10. להשלמת הרכישה קדם משא ומתן ממושך, שנגע גם להסדרת הרישיון והחובות של ערוץ 10. בעת המגעים נחת בארץ בלווטניק, המיודד עם ראש הממשלה, והשניים נפגשו. זאת אף שבאותם ימים היה נתניהו טרוד במשא ומתן לקראת הקמת ממשלתו הרביעית: ישראל ביתנו הודיעה במפתיע שלא תצטרף לממשלה, ובבית היהודי הציבו אולטימטום ודרשו את תיק המשפטים.

ביום שישי התראיין לערוץ 2 בא כוחו של נתניהו, עורך הדין יעקב וינרוט, ואמר שבלווטניק וראש הממשלה דנו בפגישה ברכישת ערוץ 10, כפי ששוחח נתניהו גם עם בעלי הון אחרים, לדבריו. בלווטניק מסר בשבוע שעבר עדות בלונדון במסגרת פרשת 1000.

מלבד בלווטניק נפגש נתניהו כמה פעמים עם מודי פרידמן, אז מנכ"ל קבוצת RGE. הפגישות נערכו לפני הרכישה ואחריה, ול"הארץ" נודע שבהן ביקש נתניהו למנות את מקורבו הרו ליו"ר חברת החדשות של הערוץ, כצעד בונה אמון בינו לבין הבעלים החדשים. הרו היה אז מחוסר עבודה, לאחר שבדצמבר 2014 נאלץ לעזוב את לשכת נתניהו כיוון שהיועצת המשפטית של המשרד מצאה שהפר את הסכם ניגוד העניינים שלו. לאחר סיום תפקידו בלשכה הועסק הרו במטה הבחירות של הליכוד, ולאחר הבחירות חזר לעבוד בחברת הייעוץ הפרטית שלו. ליו"ר הדירקטוריון בחברת חדשות אין סמכויות עריכה, שמסורות בידי המנכ"ל והעורך הראשי, אלא סמכויות אסטרטגיות ומינהליות.

ב־RGE אכן ביקשו לקדם את המועמדות של הרו, אבל היא נפלה בשל קשיים רגולטוריים. לפי כללי הרשות השנייה, יו"ר חברת החדשות חייב להתמנות מתוך הדירקטורים שהם נציגי ציבור, ולא מבין נציגי בעלי המניות. על כן נדרש הרו להתמנות לנציג ציבור בידי מועצת הרשות השנייה, ואז להיבחר בהצבעה בקרב הדירקטורים ליו"ר חברת החדשות. בסופו של דבר, כעבור שנה, מונה לתפקיד מקורב אחר של נתניהו, רמי סדן, מינוי שעורר סערה בעקבות דברים שאמר סדן בגנות ש"ס ובוטל לבסוף.

ניר חפץ, יועץ התקשורת של בנימין נתניהו, לא השיב לשאלות בנושא.

דוברת קבוצת RGE רותם קלינה סירבה להגיב.

מעו"ד רועי בלכר שמייצג את הרו לא נמסרה תגובה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות