תוכנית הרכבות בגדה: שטח ערבי, צורך יהודי

גם אם מדברים על אוכלוסייה "מקומית" פלסטינית, שתיסע ברכבת, אין לטעות: התוואי שלה – כמו הכבישים העוקפים - נבנה למען האוכלוסייה היהודית

עמירה הס
עמירה הס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
עמירה הס
עמירה הס

התוכנית הגרנדיוזית לבניית רשת מסילות ברזל בגדה המערבית, שהתקבלה אתמול (רביעי) במינהל האזרחי, תפורה לפי מידותיו של השר האחראי ישראל כ”ץ, על אף שלא הוא שיזם אותה באמת. זה השר שאמר לא מזמן ש"מדינה פלסטינית היא דבר בלתי קביל, בעיקר בגלל הזכות שלנו על הארץ הזו" (וואלה, 10 ביולי).

התוכנית אינה חדשה. כבר ב-24.05.05 הוחלט במועצת התכנון העליונה של המינהל האזרחי להפקיד בתנאים "תוכנית מתאר למערכת מסילות באיו"ש תמ"א 54". מי שחתומה עליה - חטיבת התשתיות ברכבת ישראל. כלומר, העבודה עליה התחילה אפילו עוד קודם לכן. מאז עברה התוכנית כמה שינויים. לפי המצגת שהוצגה במינהל האזרחי כבר במאי 2011, מטרתה "יצירת רצף בין מערכת מסילות הרכבת שבתחומי הקו הירוק לבין מערכת המסילות המתוכננות ביהודה ושומרון". כלומר – מטרתה לחזק עוד יותר את הקשר בין היישובים בישראל להתנחלויות בגדה, ולעודד עוד יהודים לגור בגדה כדי להצדיק את ההשקעה העצומה. גם אם מדברים על אוכלוסייה "מקומית", פלסטינית, שתיסע ברכבת, התוואי שלה – כמו הכבישים העוקפים - נבנה לפי צרכי האוכלוסייה היהודית.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ