ארגנטינה מעוניינת לחדש את חיל האוויר במטוסי כפיר ישראליים בני 30 שנה

עקב המשבר הכלכלי, ארגנטינה לא יכולה להרשות לעצמה מטוסי קרב חדישים. העסקה, שעלותה 200 מיליון דולר, באה בתקופת שפל ביחסי המדינות

אנשיל פפר
אנשיל פפר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אנשיל פפר
אנשיל פפר

בימים האחרונים שוהה בישראל משלחת צבאית מארגנטינה המנסה לסגור עסקה לרכישת מטוסי "כפיר" ישראליים. מטוסי הקרב הוצאו משירות בחיל האוויר הישראלי לפני קרוב ל–20 שנה, ואמורים לעבור השבחה מקיפה בתעשייה האווירית אם אכן תיחתם העסקה. מכירת המטוסים, אם תתבצע, יוצאת לפועל בתקופת שפל ביחסי ישראל־ארגנטינה.

ארגנטינה, שנמצאת במשבר כלכלי מתמשך, לא יכולה להרשות לעצמה לרכוש מטוסי קרב חדישים ואפילו לא מטוסים מתקדמים יחסית כמו אף־16 מיד שנייה. עם זאת, הנשיאה כריסטינה קירשנר, שנמצאת תחת לחצים פוליטיים וכלכליים גוברים, הבטיחה למפקדי הצבא לחדש את צי חיל האוויר שמטוסי הקרב המיושנים שלו מדגם מיראז' הוצאו מהשירות ומטוסי הסקייהוק שממשיכים לטוס עברו מזמן את גיל 40. האופציה הזולה והזמינה ביותר שנמצאה היא רכישת טייסת (12־14 מטוסים) כפיר, שיוצרו בשנות ה–70 ותחילת ה–80, בעיסקה שעלותה נאמדת בכ–200 מיליון דולר.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ