כלכלנים ישראלים ופלסטינים מציגים: מפת הדרכים להצלת עזה

לאפשר תנועה בין הגדה לרצועה, לפתוח מחדש את שדה התעופה, להקים נמל ולפתח תיירות בבקעת הירדן. אלה רק כמה המלצות מנייר עמדה חדש במאמץ למנוע את קריסת הכלכלה הפלסטינית

עמירה הס
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עמירה הס

ברצועת עזה, 365 קמ"ר, מצטופפים כשני מיליוני פלסטינים. בבקעת הירדן, בשטח של כ–1,600 קמ"ר, חיים כ–65 אלף פלסטינים (ועוד כ–10,000מתנחלים ישראלים). תיאורטית, הסכמי אוסלו מאפשרים לרבים מתושבי הרצועה לעבור לבקעה: לעבודה בחקלאות ולו עונתית, בבניין ובפיתוח תשתיות, בתיירות ובתעשייה.

בפועל, שני אזורים פלסטיניים אלו "תורמים" במיוחד להידרדרותה של הכלכלה הפלסטינית כולה. בשני האזורים הסיבה העיקרית להידרדרות נעוצה במגבלות הדרקוניות שמטילה ישראל על התנועה, הגישה למשאבים, אפשרויות הסחר, הבנייה, העיבוד החקלאי והפיתוח.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ