כביש עוקף סיפוח: המדינה סוללת כבישים ומחברת בפועל בין צדי הקו הירוק

מה מסתתר מאחורי התוכניות הנרחבות לבניית הכבישים בגדה המערבית? מתברר ששיפוצם של כבישים אלה וסלילת חדשים — שישרתו קודם כל יהודים, כמובן — הם רק צעד נוסף בדרך להרחבת התנחלויות. "ליד כביש תמיד יש בית", מסביר ראש המועצה האזורית גוש עציון. "הכבישים זה מאה אחוז מנוע לפיתוח"

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
כביש המנהרות במבט משכונת גילה בירושלים
כביש המנהרות במבט משכונת גילה בירושלים, בשבוע שעברצילום: אוהד צויגנברג
הגר שיזף
הגר שיזף
הגר שיזף
הגר שיזף

במציאות אלטרנטיבית, כביש 55 היה יכול להיות סמל לדו־קיום. הוא מחבר בין מבואות העיר שכם וכפר סבא, ובחלקים ממנו נוסעים כלי רכב בעלי לוחיות רישוי בצהוב ישראלי לצד כאלה עם לבן פלסטיני. כאילו היה טבעי שתושבי קלקיליה וההתנחלויות הסמוכות יבלו שעות זה לצד זה. שני נתיבים יש בו, בכביש הזה, אחד בכל כיוון. בקרוב הוא צפוי להיראות אחרת. הוא ישופץ ויורחב. אלא שהפרטים הלא כל כך קטנים בפרויקט הזה מגלים למען מי מבין נוסעי כביש 55 הוא נועד. בימים אלו מקודמת סביבו בנייה של כ–1,600 יחידות דיור, בשלבים שונים — בהתנחלויות. חלק ממגמה רחבה, קדחת פיתוח וסלילה המתרגשת על הגדה המערבית כולה, פרי מאמצם של ראשי מועצות שונות, כולם יהודים. "ליד כביש תמיד יש בית", מסביר ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, את ההיגיון שמאחורי הצורך בכבישים. "הכבישים זה מאה אחוז מנוע לפיתוח".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ