פרשנות

האחריות על הצפת המטוסים נעצרה בדרג נוח לראשי המערכת

התפטרותו של מפקד בסיס חצור היתה מהלך מתבקש בעקבות התקלה החמורה. כעת מנסה חיל האוויר לתקן גם את בעיית האמינות שיצר בהסתרת ההצפה, אך נראה שהנזק הציבורי שספג יהיה ארוך טווח

עמוס הראל
עמוס הראל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עמוס הראל
עמוס הראל

מפקד בסיס חיל האוויר חצור, אלוף־משנה ע', הודיע השבוע למפקדיו על החלטתו להתפטר מתפקידו לנוכח ממצאי הביניים בפרשת מטוסי האף-16 שטבעו בהצפה בבסיס לפני פחות מחודש. זו נורמה ראויה — ונדירה — של קבלת אחריות אישית, שאינה נפוצה במיוחד בצבא שמחוץ לחיל האוויר ועוד פחות מכך בחברה האזרחית בישראל. אבל גם אפשר להניח שע', מפקד ותיק ורב זכויות, קרא את המפה היטב, על רקע התפתחות החקירה בפרשה.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ