חברי הכנסת השתתפו במהדורת חדשות פיקטיבית שדיווחה על שריפת ענק במבשרת ציון

כחלק מהקמפיין שמנהלים תושבי מבשרת ציון נגד תוואי רכבת י-ם העתידי השתתפו חברי הכנסת רחל אדטו ויואל חסון מקדימה בסרטון וידאו

יהונתן ליס
יהונתן ליס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
יהונתן ליס
יהונתן ליס

חברי הכנסת רחל אדטו ויואל חסון נטלו חלק במהדורת חדשות פיקטיבית שדיווחה על שריפת ענק ביערות הסמוכים למבשרת ציון, כחלק מקמפיין שמנהלים התושבים נגד עבודות החציבה המתוכננות במקום להקמת תוואי רכבת לירושלים ושינוי כביש הגישה לישוב.

גם שר התחבורה, ישראל כץ, "גויס" לסרטון ללא ידיעתו, לאחר שאדטו הגישה שאילתא לשר לצורך הפקת המהדורה ותגובתו לטענות שולבה בה. אדטו, המתגוררת במבשרת, נחשבת לאחת ממובילות המאבק נגד תכניות משרד התחבורה באזור.

"הבית שלי בסדר ואני בסדר, ברוך השם", סיפרה אדטו בדיווח הדמיוני על הלהבות שהגיעו עד בתי התושבים בעקבות פיצוצים לא מבוקרים במהלך העבודות לכריית המנהרה. "הכתובת היתה על הקיר, חד משמעית. הקרבה של בתי התושבים לאתר הפיצוצים היא בלתי נסבלת".

ועד הפעולה למאבק בעבודות התשתית הוקם לאחר שתושבי השכונה הביעו חשש מפגיעה קשה באיכות חייהם בשל הרעש, האבק והפגיעה הסביבתית, אבל החשש העיקרי הוא מפני תנועת מאות משאיות עמוסות חומרי נפץ ומפיצוצים בלב איזור מיוער בסמיכות לבתיהם אשר עלולים להביא להצתת שריפת הענק.

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, יואל חסון, התייחס ל"דליקה" במבשרת ואמר ש"אחרי השריפה הקודמת, האסון הגדול בכרמל, רצינו להקים ועדת חקירה ממלכתית. אני מקווה שאחרי הפעם הזאת, לא נשמע את שר התחבורה אומר שהקודמים לו הם האחראים למחדל".

תושבי השכונה טוענים כי הפתרון למאבקם פשוט: לחפור את המנהרות מכיוון מערב, הכיוון הרחוק מבתי התושבים, באמצעות מכונת קידוח מתקדמת שאמורה להשתתף בעבודות ממילא. בתשובתו של כץ לשאילתא שהגישה אדטו אמר שר התחבורה כי השרים הקודמים לו הם אלה שהיו אחראים לתכנון התוואי. לדבריו, "השדרוג הוא לטובת הנוסעים בכביש ירושלים תל אביב. בכלל הפערים בגובה אי אפשר לסלול את כביש הגישה למבשרת באותו המקום בו הוא נמצא כיום".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ