בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מינוי במחלוקת: דני סימן יכהן כסמנכ"ל הסברה במשרד ראש הממשלה

תגובות

ראש לשכת העיתונות הממשלתית לשעבר, דני סימן, מונה לסמנכ"ל הסברה במשרד ההסברה. סימן שימש עד חודש ספטמבר האחרון, ובמשך עשור, כמנהל בפועל של לשכת העיתונות הממשלתית. הוא נאלץ לפרוש מהתפקיד אחרי שלא עבר את המכרז הפנימי והחיצוני שנערך לתפקיד. כעת ישמש סימן, שאת כהונתו בלשכת העיתונות ליוו תלונות ועימותים עם עיתונאים זרים, בתפקיד סמנכ"ל במשרד הממשלתי האחראי על הלשכה.

את המכרז לתפקיד סמנכ"ל במשרד ההסברה עבר סימן לאחרונה והוא משמש בו מזה כשבוע. על פי גורמים במשרד ההסברה, הכפוף למשרד ראש הממשלה, המכרז המדובר היה מכרז פנימי ואילו התפקיד הנו תפקיד חדש שיהיה על סימן להגדיר את תחומיו ואת הגדרתו. גורם נוסף במשרד סיפר כי מועמדותו של סימן לא זכתה לתמיכת מנכ"ל המשרד, רונן פלוט, שישב בוועדת המכרזים.

ייתכן כי מקור ההסתייגות בצלילים הצורמים שליוו לא אחת את התנהלותו של סימן בתפקידו הקודם. על החיכוכים ניתן היה ללמוד למשל בקיץ האחרון מהבלוג של ליסה גולדמן, כתבת פרילאנס ישראלית-קנדית, שתיארה שורה של התנגשויות בינה ובין קולגות שלה, לבין סימן. כך היא תיארה למשל כיצד סירב או עיכב הנפקת תעודות עיתונאי לעיתונאים ותיקים כאשר לטענתה טון הסיקור שלהם לא היה לטעמו, והגדירה אותו "נזק בלתי הפיך להסברה הישראלית".

אחד המקרים האלו, שזכה לתהודה תקשורתית, היה בתחילת כהונתו כמנהל הלשכה. סימן הסתכסך עם עיתונאית ממוצא ירדני, שעבדה בסוכנות הידיעות רויטרס, ועיכב את הנפקת אישור העבודה שלה. הדבר הגיע עד כדי פנייה רשמית של שגרירות ירדן למשרד החוץ הישראלי. זמן לא רב אחרי אותו הסכם החליטה ישראל הרשמית להחרים את ה-BBC. סימן, בראיון ל"הארץ", הסביר אז כי הדבר נעשה "במחאה על מדיניות הסיקור המגמתית והעויינת". יצויין כי באותה עת החרימה את הרשת מדינה נוספת לצד ישראל - זימבבווה.

אירועים מעין אלו לא היו חזון נפרץ והביאו ב-2003 את מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז, אביגדור יצחקי, להכריז על העברתו של סימן מתפקידו. היוזמה לא יצאה לפועל ובמהלך השנים צצו שוב ושוב עימותים דומים. לא פעם טענו נגדו עיתונאים ורשתות בינלאומיות כי הוא נותן יחס מועדף לרשתות מסויימות, שטון הסיקור שהפגינו היה לטעמו, ותלונות הופנו גם דרך ארגון העיתונאים הזרים ואף ישירות ליועצו של ראש הממשלה, רון דרמר. לשאלה האם בתפקידו החדש תהיה לסימן נגיעה או אחריות לתפקוד לשכת העיתונות הממשלתית לא ניתנה תשובה ברורה או חד משמעית. בהתייחסו לעניין זה מסר דובר משרד ההסברה כי "סימן מצוי בתקופת כניסה לתפקיד לשם למידת תחומי הפעילות והפרויקטים אותם מנהל המשרד. לאחריה תתקיים פגישה עם השר והמנכ"ל ושם יקבעו סמכויותיו ותחומי אחריותו". בהתייחסו למינוי אמר: "נציבות שירות המדינה היא הגורם האחראי על המכרזים והיא שניהלה את המכרז בו נבחר סימן. דיוני ועדת המכרזים חסויים לפי חוק והסמכות להתייחס אליהם נתונה בידי הנציבות".

דובר נציבות שירות המדינה מסר כי "מדובר בסוג אחר של עבודה. סימן עבר מכרז ואושר על ידי ועדת המכרזים כמועמד ראוי, ומכאן שאין בעיה במינויו". מנהל לשכת העיתונות הממשלתית הנוכחי, אורן הלמן, מסר בתגובה: "התלוננו עליו כמו שהתלוננו על אחרים ורבים וכפי שאני מניח שיתלוננו גם בעתיד. סימן סיים את כהונתו בלע"מ אחרי עשר שנים. אני מעריך את תרומתו ומאמין שיצליח בתפקיד הבא. נשמח לעבוד איתו בשיתוף פעולה". דני סימן סירב להגיב.



ראש לשכת העיתונות הממשלתית לשעבר, דני סימן



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו