בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מנהל סניף דואר סירב לפתוח חשבון בנק לעובד משרד המשפטים שגר במזרח י-ם

עובד משרד המשפטים נתקל בסירובו של מנהל הסניף ברחוב יפו בגלל היותו פלסטיני. הדואר אמרו: אנו מחויבים לתת שירות לכל אחד"

תגובות

מנהל סניף דואר ברחוב יפו בירושלים סירב לפתוח חשבון בנק לעובד משרד המשפטים. הסיבה - הוא פלסטיני המתגורר במזרח ירושלים.

ל"ת, עובד הלשכה לסיוע משפטי בירושלים, פנה לפני כשבועיים לסניף הדואר המרכזי ברחוב יפו בעיר, הסמוך למקום העבודה שלו. הוא שאל לגבי האפשרות לפתוח חשבון בסניף לו ולאשתו. בתחילה הוא נענה כי התנאי הוא שעליו לדבר עברית ברמה גבוהה. מאחר שהוא דובר עברית ברמה גבוהה מאוד הוא הגיע עם אשתו, שנמצאת בחודש התשיעי להריונה ובשמירת הריון, לסניף. "מר ת' ואשתו פנו לפקיד, מר אלון כהן, אולם להפתעתם זכו לתגובה מעליבה", כתבה עו"ד לימור כהן-מרחבי מהלשכה לסיוע משפטי, במכתב תלונה המופנה לדואר. עוד כתבה כי "מר כהן כעס עד מאוד והודיע להם כי בימי שישי לא פותחים חשבונות בנק, וכי בכל מקרה לא פותחים חשבון בנק בסניף זה לתושבי מזרח ירושלים. מר ת' שלא רצה לעשות מהומה גדולה, גם ובעיקר לאור מצבה הרפואי של אשתו, יצא מסניף הדואר לביתו כשהוא מבויש ומושפל".

לא היה מדובר במקרה יחיד. כאשר ת' חזר למקום לאחר מספר ימים, שוב השיב כהן את אותה התשובה. במכתב ששלחה עו"ד כהן-מרחבי נכתב עוד כי כשל"ת דרש לדעת את שמו, ענה הפקיד בזלזול: "קוראים לי אלון כהן החמוד. אם היית מדבר בצורה כזו במזרח העיר היו מעיפים אותך מכל המדרגות". הפעם גם הצטרף מנהל הסניף שהגיב באותה צורה, "הרים את קול הדיבור, תוך שהוא מחזיק באחד המפתחות ומכוון לעבר ת' ואומר בקול רם ובכעס: לא פותחים'".

מחברת דואר ישראל נמסר בתגובה: "החברה פותחת עשרות אלפי חשבונות עובר ושב ללקוחות חדשים בבנק הדואר מדי שנה. כל אדם רשאי לפתוח חשבון בבנק הדואר, בכל סניף ובכל עת שיחפוץ ללא הבדל דת, גזע ומין. אנו מצרים מאוד על התנהלותו הקלוקלת של עובד הדואר בירושלים. התנהגותו אינה מעידה על השירות אותו מעניקה חברת הדואר לאזרחי ישראל כולם. אנו רואים בחומרה רבה דברים אלו והעובד יטופל משמעתית. חברת הדואר מעניקה שירותים לכל אזרחי ישראל ובהם גם לתושבי מזרח ירושלים בכל סניף בו חפצה נפשם לקבל שירות, בדיוק כמו כל אזרח ישראלי אחר". בדואר גם הדגישו כי טופסי החברה מתורגמים לערבית וביקשו להביע את התנצלותם על המקרה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו