שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

מסמך חושף: נתניהו לא דיווח על כל התורמים

בערוץ 10 פורסם מסמך פנימי של רה"מ מ-2005, ממנו עולים פערים לכאורה, בין גובה התרומות שהציג למבקר לבין אלה שקיבל

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
יהונתן ליס

מסמך שהוצג הערב (ראשון) בחדשות ערוץ 10 חושף פערים, לכאורה, בין גובה התרומות שהציג ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ב-2005, בדו"ח שהגיש למבקר המדינה לבין תיעוד התרומות כפי שבוצע - לטענת הערוץ - על ידי אנשיו.

הרשימה מציגה, כביכול, שמות של תורמים המבטיחים לתרום יותר מפעם אחת את הסכום המרבי המותר לתרומה. במסמך, שהוגדר כ"מסמך פנימי" של נתניהו ואנשיו, מופיעה ההתחייבות של ארבעה מהתורמים לתרום סכומים של פעמיים או שלוש פעמים 8,000 דולר. כך, למשל, משה רונן מקנדה מופיע במסמך הפנימי כמי שתרם לנתניהו שלוש פעמים 8,000 דולר, ובבדיקה שערך העיתונאי רביב דרוקר מול רישומי מבקר המדינה עולה כי משפחתו של רונן אכן תרמה, תחת שמות שונים, כמה פעמים לנתניהו במהלך הקמפיין.

כמה שמות המופיעים כתורמים במסמך הפנימי, כלל לא הוזכרו בדיווח שהעביר נתניהו למבקר בתום מערכת הבחירות. כך, נטען במסמך כי משה לוי וטילה פאליק, כמו גם רן כהן וסימה וג'נה פאליק, תרמו לנתניהו 7,500 דולר כל אחד, ואינם מופיעים בדיווח.

במקרים אחרים, הסכומים שדווחו למבקר המדינה היו נמוכים מאלו שצוינו במסמך הפנימי. עורך הדין דוד שימרון מסר לערוץ בשם נתניהו כי "למשפחת פאליק הוחזרו 15,000 דולר בהעברה בנקאית. למשה לוי הוחזרו 7,500 דולר בהעברה בנקאית. לגבי רן כהן מוונצואלה, לא מוכרת תרומה שלו. מבקר המדינה קבע כי תרומות רונן היו כדין. לא היו תרומות בלתי חוקיות של אלו שהבטיחו מכפלות של הסכום המותר".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ