בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אסון לאומי חדש: הזיהום בדלק

תגובות

חמישה חודשים אחרי השריפה בכרמל, ישראל נקלעה לאסון לאומי חדש - זיהום הדלק, שעצר את התנועה האווירית, וכנראה פגע גם בתחבורה היבשתית. הנסיבות לא ברורות: האם היה כאן פיגוע מכוון, רשלנות, או תקלה בתום לב? ברור רק שהמדינה נתפסה שוב לא מוכנה לתקלה ששיבשה פעילויות חיוניות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבאסון הקודם מיהר ליטול פיקוד, נמצא הפעם באירופה, בשליחות דיפלומטית לבלימת ההכרה הבינלאומית בפלסטין. בהיעדרו, אין מי שייטול אחריות כוללת למשבר. שר התשתיות עוזי לנדאו ושר התחבורה ישראל כץ מינו ועדות חקירה נפרדות, דרך בדוקה להשלכת האחריות הרחק מהפוליטיקאים.

תקלת הדלק חשפה שוב את פגיעותה של מדינת ישראל, שהחיבור שלה לעולם תלוי בנמל תעופה בינלאומי יחיד. אין למדינה מערכות גיבוי, שיאפשרו לה לתפקד כרגיל או כמעט כרגיל במצבי משבר. זה מטריד מאוד.

מי שחושב לתקוף את איראן כדי לעצור את תוכניתה הגרעינית ולמנוע "שואה שנייה", צריך לחשוב איך תתפקד כאן המערכת הכלכלית תחת התקפות טילים ורקטות.

בשובו לישראל, ראש הממשלה נתניהו צריך ליטול את האחריות, לברר לעומק מה גרם לתקלה החמורה, ולשקוד על פיתוח מערכי גיבוי לתשתיות החיוניות - שקורסות כל פעם מחדש כשמתעורר משבר לא צפוי. אם לא יעשה כך, הנזק בפעם הבאה יהיה הרבה יותר חמור מאשר בשתי התקלות האחרונות.



תדלוק לילי בנתב''ג, אמש



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו