הממשלה צפויה להקציב 9 מיליון שקל לקידום ים המלח בתחרות שבעת פלאי תבל

בישראל סבורים כי זכייתו של ים המלח בתחרות העולמית, תגדיל באופן משמעותי את כמות התיירים המבקרים באתר

יהונתן ליס
יהונתן ליס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
יהונתן ליס
יהונתן ליס

הממשלה צפויה לאשר מחר (ראשון) הקצאה של כ-9 מיליון שקלים בעבור קמפיין לקידום בחירתו של ים המלח בתחרות שבעת פלאי תבל שתתקיים בנובמבר. בישיבת הממשלה הבוקר תאושר גם הקמתה של ועדת היגוי בראשות מנכ"ל משרד התיירות ובהשתתפות נציגי משרדי הממשלה השונים, שתפעל לקידום מועמדותו של ים המלח בתחרות.

למעלה משבעה מיליון שקלים יוקצו לקמפיין בחו"ל, ומיליון וחצי שקלים נוספים ישמשו לקידום הנושא בארץ.

נופשים בים המלח. תצלום: אלברטו דנקברג

קרן שבעת פלאי תבל העולמית הכריזה לפני כשנה וחצי על התחרות לבחירת שבעת פלאי תבל החדשים. ים המלח נכלל ברשימה הסופית הכוללת 28 אתרים בעולם המועמדים לזכות בתואר הנכסף. על פי הערכות הקרן, בתהליך הבחירה ישתתפו כמיליארד מצביעים ברחבי העולם באמצעות האינטרנט או הטלפון הנייד.

בישראל סבורים כי זכייה בתחרות תביא לחשיפה משמעותית של ים המלח בעולם ולהגדלת תנועת התיירים למקום. במשרד התיירות העריכו כי ההשקעה הכספית בקמפיין לקידום בחירתו של ים המלח תסייע בשיפור תדמיתה של המדינה ותקדם את התיירות לישראל.

השר לשיתוף פעולה אזורי, סילבן שלום, אמר היום כי "ישנה חשיבות כלכלית עצומה לקידום בחירת ים המלח כאחד משבעת פלאי תבל של עולם הטבע. בחירה בים המלח בתואר מכובד זה תהיה בעלת השפעות תיירותיות וכלכליות אזוריות מכריעות. בחירה כזו תמשוך מיליוני תיירים ותציב את ים המלח ואת ישראל בראש אתרי התיירות המבוקשים, דבר אשר יביא לתנופה וצמיחה כלכלית שתשפיע על האזור כולו".

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ