בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

צפו: F-15 בנחיתת חירום לאחר שפגע בשקנאים

"יש לנו אש בשני המנועים, הולכים על נחיתה מיידית", דיווח טייס חיל האוויר למגדל הפיקוח רגע לפני נחיתת החירום בשבוע שעבר. צפו בדרמה האווירית

17תגובות

"שים לב, יש לך אש במנוע" - כך דיווח נווט מטוס ה-F-15 לטייס אחרי שטסו במסלול בו עפה להקת שקנאים. בסרטון של דובר צה"ל מתועדת הדרמה מתוך תא הטייס, החל מההמראה, דרך ההתראה על להקת השקנאים ובתרגולת החירום שהפעילו הטייס והנווט שהצליחו לנחות בשלום ללא שני מנועים בשדה התעופה תל נוף.

"יש לנו אש בשני המנועים, אנחנו הולכים על נחיתה מיידית", נשמע הטייס פונה למגדל הפיקוח ומבקש שקט ברשת הקשר. "להזניק צוותים, אנחנו מכבים אחרי הנחיתה", אמר והנמיך לנחיתה. בתחקיר האירוע צויינה לשבח התנהלות הטייס והנווט ששמרו על קור רוח ולא נטשו את המטוס כפי שטייסים רבים היו עושים. 

הפעילות הצפופה של מטוסי חיל האוויר בשמי ישראל, והעובדה שישראל מצויה על נתיב מרכזי עולמי של נדידת ציפורים, גרמה בעבר לכמה תאונות שאף גרמו להתרסקויות ואבידות בנפש.

דובר צה"ל

בשנים האחרונות מתבצעת עבודה מקיפה של חיל האוויר יחד עם ארגוני שמירת הטבע על מנת למפות את מסלולי הנדידה כדי למנוע התנגשויות. עם זאת, אמרו בעבר גורמים בחיל האוויר שתאונות כאלה אינן בלתי נמנעות לחלוטין וטייסי חיל האוויר עוברים אימונים ייחודיים כדי להתמודד עם מצב של פגיעת ציפורים במטוס.

באוקטובר 2008 מטוס אל על ובו 156 נוסעים נאלץ לשוב ולנחות בבירת סין בייג'ין, לאחר שציפור נשאבה לאחד ממנועיו לאחר שהמריא בדרכו לתל אביב. המטוס, מדגם בואינג 767 בעל שני מנועים, נחת בשלום.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו