בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

צה"ל מגייס חייל "חטוף" לקמפיין נגד טרמפים

באחת הפרסומות תשודר קלטת של החייל מקריא משביו מכתב לבני משפחתו. בצה"ל אומרים כי חשיבות הנושא מצריכה קמפיין בוטה ואמוציונאלי

15תגובות

צה"ל פותח בקמפיין חדש במסגרתו תשודר קלטת של חייל "חטוף", שמקריא משביו מכתב לבני משפחתו. בסרטון מתאר סמל יואב, שנחטף כשעלה על טרמפ בדרך לביתו, את דרישות חוטפיו. "אם ישראל לא תשחרר את כל לוחמי החירות המוחזקים בכלא הכיבוש הישראלי, יוציאו אותי להורג ברצון אללה. אמא אני מצטער", אומר החייל החטוף המדומה בסרטון ומישיר את מבטו אל המצלמה. "בסרט הזה כבר היינו", הוא ממשיך, הפעם בדמות חייל מן המניין. "אל תתפוס טרמפ. זה יתפוס אותך".

לחצו לצפייה בסרטון

לפי דובר צה"ל, מאז תחילת שנת 2011 עלה חשד לכ-21 ניסיונות לחטיפת חיילים, מהם שבעה באזור הצפון, תשעה באזור המרכז וחמישה באזור הדרום. חלק ניכר מהחשדות אומנם לא אומתו – וכנראה מדובר בניסיונות לחטיפות נשק – אך בצה"ל מציינים כי ישנן הערכות מודיעיניות הגורסות כי חוליות טרור מנסות כל העת לפעול כדי לחטוף חייל.

דובר צה"ל

בצבא מייחסים חשיבות עולה גם לשביתות הרעב של האסירים הביטחוניים, שמחדדת את ניסיונות הארגונים לפעול כדי להביא לשחרורם של הכלואים בבתי הסוהר הישראליים בגין עבירות ביטחוניות. לכן, החליטו בצבא לצאת בקמפיין גורף, תחת הסלוגן "אל תתפוס טרמפ – זה יכול לתפוס אותך".

הקמפיין החדש יתמקד ברשתות החברתיות, ומלבד הסרטון המדובר יכלול גם "באנרים" באתרי אינטרנט שכוללים "תג מחיר" המוצמד לשוויו כביכול של חייל חטוף: 1.4 מיליון דולר עבור כל מי שיחטוף חייל ישראלי. בנוסף, יכלול הקמפיין גם שלטי חוצות – בעיקר ברכבות ובבסיסים וגם ברחובות תל אביב. בנוסף, יועברו תדריכים בנושא לכלל החיילים.

תומר אפלבאום

בשלב הראשון יחל הקמפיין במשך שבועיים, ובעוד חודש וחצי יתקיים סבב נוסף של תשדירים ושלטים בנושא. בצבא התייחסו גם לתפיסה המחודשת של הקמפיין, שמנסה להגיע ללבם של החיילים ובני משפחותיהם. בכוונה תחילה נבחר קמפיין יחסית בוטה ואמוציונאלי, מתוך כוונה לעורר דיון בקרב החיילים ובני משפחותיהם על נושא הטרמפים. "מדובר בקמפיין ראשון מזה שנים ארוכות שמובילים בתחום", אמר הערב (ראשון) דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי. "המטרה היא לעורר שינוי של הרגלי נסיעות החיילים, על ידי הבנת הסיכון גם אצל החיילים וגם אצל בני משפחותיהם".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו