בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בשל תקלה באחד המסוקים: קורקע מערך היסעור

תקלה ברוטור התגלתה אמש בטיסה מבסיס תל נוף. הצוות נאלץ לבצע נחיתת חירום. בחיל האוויר בודקים את נסיבות האירוע

8תגובות

מערך מסוקי היסעור של חיל האוויר קורקע היום (חמישי) בעקבות תקלה טכנית שהתגלתה אמש בטיסת אימון של אחד המסוקים. בזמן הטיסה, שיצאה מבסיס תל נוף, זיהו שלושת אנשי הצוות תקלה ברוטור והחליטו לנחות נחיתת חירום בשטח פתוח סמוך לבסיס. התקלה אירעה כאשר חזר המסוק לכיוון מסלולי הנחיתה בתל נוף. בנחיתה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק למסוק.

צוות טכני חוקר את נסיבות התקלה ועד לסיום הבדיקה הוחלט בחיל האוויר להשבית את המערך. בחיל האוויר מסרו כי ההחלטה לקרקע את המערך התקבלה עד לבחינת הגורם לתקלה ברכיבי הרוטור, וייתכן כי המערך יחזור לפעילות כבר היום בהתאם לממצאים שיתקבלו.

בסוף יולי אירעה תקרית בטיחות בעת תדלוק אווירי, כאשר צינור תדלוק פגע בגוף של מטוס קרב מדגם אף-16 איי ("סופה") וגרם לו נזק קל. גם מערכת התדלוק האווירית, המכונה "בום", נשברה. בעקבות זאת החליט טייס המטוס לנחות נחיתת חירום בבסיס עובדה.

ג'לא מרעי / ג'יני

מסוקי היסעור, מתוצרת חברת סיקורסקי האמריקאית, הם המסוקים הגדולים ביותר בחיל האוויר. מרביתם טסים בשירות החיל כבר יותר מ-40 שנה, ועברו שורה של שדרוגים מקיפים הכוללים חיזוקי מבנה והחלפת מערכות האוויוניקה. השדרוג האחרון שעבר היסעור אמור להכשיר אותו להמשיך לטוס עד שנת 2025.

לצד הצלחותיו הרבות של היסעור בשורות צה"ל, שמו של המסוק הכבד מתוצרת חברת סיקורסקי האמריקנית נקשר לשורה ארוכה של אסונות מדממים, מהקשים שידעה ישראל בתולדותיה, והבולט שבהם הוא אסון המסוקים מעל שאר-ישוב, וכן התרסקות אחד המסוקים בעת תרגיל משותף עם צבא רומניה לפני כשנתיים.

דו"ח בטיחות בטיסה: שני שלישים מאירועי הבטיחות נגרמו בגלל חיל האוויר

דו"ח סיכום הבטיחות של רשות התעופה האזרחית (רת"א) לשנת 2011, שהגיע לידי "הארץ", מגלה כי כשני שלישים מתוך 104 אירועי הבטיחות בטיסה, בהם היו מעורבים מטוסים צבאיים ואזרחיים, אירעו בשל פעילות מטוסי חיל האוויר. רק לחלק מהאירועים התקבל תחקיר רשמי מצה"ל. הדו"ח, עליו חתום מנהל רת"א גיורא רום, מציין כי רק בשלהי 2011 הוקם מנגנון תחקור משותף לתעופה האזרחית ולחיל האוויר, העשוי לפעול לגיבוש מסקנות והמלצות לקידום הבטיחות. 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "חיל האוויר עובד בשיתוף פעולה מלא ובתקשורת שוטפת עם רשות התעופה האזרחית. כל אירוע בטיחות מתוחקר בהתאם לסטנדרטים הגבוהים של החיל ומסקנות מופקות ומיושמות. עם זאת, יש לציין כי הנתונים המצויים בחיל האוויר שונים". 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו