בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

רכבת ישראל מסייעת להקים פארק למתנחלים על אדמה פלסטינית פרטית

הפארק מוקם בשטח המשתרע על כ-30 דונם, שכמחציתו מצויה בבעלות תושבי הכפר שבתין. המינהל האזרחי: לפני כשבועיים הוצא צו הפסקת עבודה

84תגובות

רכבת ישראל שותפה בחודשים האחרונים להקמת פארק על אדמה פרטית של פלסטינים, בלא היתר, סמוך להתנחלות ניל"י שבגדה המערבית. מהמינהל האזרחי נמסר ל"הארץ" כי לפני כשבועיים הוצא צו הפסקת עבודה הכולל דרישה להחזיר את המצב בשטח לקדמותו.

הפארק מוקם בשטח המשתרע על כ-30 דונם, שכמחציתו מצויה בבעלות פלסטינים תושבי הכפר שבתין, השוכן במרחק של חצי קילומטר מצפון לניל"י. ממועצת מטה בנימין נמסר ל"הארץ" כי הוסכם עם רכבת ישראל כי פסולת העפר מהמנהרה הנחפרת באזור לטרון, כחלק ממיזם מסילת הברזל לירושלים, תשמש ליישור הוואדי שלמרגלות ההתנחלות. מנהל העבודה במקום העיד שמדי יום 100 משאיות בעלות שתי מכולות שופכות עודפי עפר באתר.

על אף שהעבודות החלו לפני יותר משלושה חודשים, במרחק קצר מכביש ראשי, המינהל האזרחי הוציא את צו הפסקת העבודה רק לאחר פניית "הארץ". על פי הדין הבינלאומי ופסיקת בית המשפט העליון, אסור למעצמה הכובשת לעשות שימוש של קבע באדמות הכבושות, כאשר הדבר נועד אך ורק לצורך תושביה. ממועצת מטה בנימין נמסר כי ועדת התכנון הוציאה את ההיתרים הנדרשים להקמת הפארק בשטח המוגדר "אדמות מדינה" וכי המועצה אינה אחראית לעבודות הנעשות מחוצה לו.

מיכל פתאל

חוקר ההתנחלויות, דרור אטקס, אומר כי המבנה הטופוגרפי במקום אינו מאפשר לבצע את העבודות שניתן להן היתר, מבלי ליישר את השטח השייך לתושבי הכפר הפלסטיני הסמוך. לדברי אטקס, תצלומי אוויר מראים בבירור שהמקום היה מעובד עד סוף שנות ה-90 ונראה כי הגישה לאזור נחסמה במהלך האינתיפאדה השנייה.

לטענת אטקס, "מסתבר כי ישראל לא רק מוציאה מהגדה המערבית מחצבים טבעיים במחירי סוף העונה, אלא גם מייצאת לשם חלק מהזבל שהיא מייצרת על גבה של האוכלוסייה הפלסטינית". הוא הוסיף כי "העבודות באתר החלו דווקא על האדמות הפרטיות, ומשם לאחר שבועות ארוכים של עבודה, החלו לשפוך את החומר גם בחלק שישראל החליטה שהוא אדמות מדינה".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "עודפי העפר מפונים לאתרים המיועדים לכך, בהתאם לאישור הגורמים המוסמכים, ובפיקוחם. רכבת ישראל מקפידה על ביצוע מלוא הנחיות הגורמים המוסמכים, וכל חריגה המובאת לידיעתה מטופלת באופן מיידי. הרכבת תכבד כל צו ותלמד את פרטי המקרה וההנחיות של מוציא הצו".

 

 


 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו