בעקבות תקרית בטיחות: הדרכות בכל טייסות חיל האוויר

בתקרית ביום שישי חלפו מטוסיהם של ראש להק חיל אוויר ומפקד בסיס חצרים מרחק של כ-100 מטרים אחד מהשני

גילי כהן
גילי כהן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
גילי כהן
גילי כהן

חיל האוויר  מקיים היום (ראשון) הדרכות בטיחות בכל הטייסות שלו בעקבות תקרית בטיחות חמורה שאירעה באימון בסוף השבוע שבו השתתפו שני בכירים מהחיל. ביום שישי האחרון טסו שני קצינים בכירים – ראש להק כוח אדם, תת-אלוף אילן בוגר, ומפקד בסיס חצרים, תת-אלוף זיו לוי, בשני מטוסי אף-16 די ("ברק"). טיסת האימון שיצאה מבסיס חצור תרגלה מעבר של מטוס אחד מול השני. ואולם, בניגוד להוראות הבטיחות המקובלות, שני המטוסים התקרבו עד כדי כ-100 מטרים האחד מהשני. על התקרית פורסם הבוקר בידיעות אחרונות.

בעקבות האירוע הורה מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, לקיים היום הדרכות בטיחות בכלל הבסיסים והטייסות בחיל האוויר. כנסי הבטיחות נועדו לחדד את נוהלי הבטיחות בטיסות אימון, בדגש על מקרים שבהם שני מטוסים נדרשים לחלוף זה מול זה בקרבה יתרה. זאת, במקביל לתחקיר האירוע שמבצע המינהל לבטיחות וביקורת איכות בחיל האוויר (מבק"א). בצה"ל אמרו כי "חיל האוויר נדרש להתאמן באופן הקרוב ככל הניתן למתאר האמת ולשמור על יכולותיו המבצעיות ועל הבטיחות בקפדנות".

לפני כחודש קורקע מערך מסוקי היסעור בעקבות תקלה טכנית שהתגלתה בטיסת אימון של אחד המסוקים. בזמן הטיסה זיהו אז אנשי הצוות תקלה ברוטור וביצעו נחיתת חירום בשטח פתוח סמוך לבסיס תל נוף.

מטוס מדגם אף-16צילום: אלון רון

בסוף יולי אירעה תקרית בטיחות בעת תדלוק אווירי, אז פגע צינור התדלוק בגוף מטוס קרב מדגם אף-16 איי ("סופה") וגרם לו לנזק קל בגוף המטוס. גם מערכת התדלוק האווירית, המכונה "בום", נשברה. גם אז החליט טייס המטוס לנחות נחיתת חירום ועשה זאת בבסיס עובדה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ